مزایای شیشه سکوریت

شیشه سکوریت را می توان یکی از مقاوم ترین نوع شیشه دانست که از آن در صنعت و انواع ساختمان استفاده می شود. این نوع از شیشه نیز همانند انواع دیگر با یک فرآیند خاص که در راس آن حرارت دهی مشخصی وجود دارد، ساخته می شود. می توان شیشه سکوریت را به بیانی عامیانه شیشه نشکن نامید. در واقع بعد از ساخت شیشه سکویت امکان برش آن وجود ندارد. این نوع از شیشه از قبل و طبق سفارش ساخته خواهد شد و در نهایت در کوره های مخصوص تا دمای 700 درجه سانتی گراد حرارت خواهد دید. مرحله سرد شدن و قالب دهی بعد از حرارت دیدن انجام خواهد شد. در این مقاله به مزایای شیشه سکوریت نسبت به انواع دیگر خواهیم پرداخت.

مزایای شیشه سکوریت

مزیت های شیشه سکوریت نسبت به سایر شیشه ها

  • با توجه به اینکه امروزه در صنعت ساخت ساز یکی از پارامتر های مورد توجه استفاده از مواد مرغوب و مقاوم و عایق است از این رو شیشه سکوریت با دارا بودن این ویژگی ها یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در واقع استحکام این نوع از شیشه نسبت به مدل معمولی آن تا شش برابر بیشتر است.
  • نشکن بودن شیشه سکوریت یکی از مزایایی است که آن را نسبت به موارد مشابه ممتاز خواهد کرد. در واقع این نوع از شیشه به راحتی شکسته نخواهد شد به همین جهت استفاده از آن در مواردی مانند نمای ساختمان بسیار مورد توجه است.
  • از شیشه سکوریت به دلیل زیبایی و استحکام می توان به عنوان پارتیشن استفاده کرد. با این روش ساختمان یا فضای مورد نظر به زیبایی تقسیم بندی خواهد شد.
  • شیشه سکوریت به دلیل عایق بودن از اتلاف انرژی جاوگیری می کند. این مورد در شیشه های سکوریت نسبت به شیشه معمولی، شیشه دوجداره و ...با اختلاف دارای برتری می باشد.
  • در صورت شکست شیشه سکوریت قطعات کوچک حاصل از آن فاقد نوک تیز می باشند و اغلب به قطعات ریز با دهنه گرد شکسته می شوند و معمولا نمی توانند صدمه ای برسانند. اما در شیشه های معمولی در صورت شکستن تماس با آن ها موجب آسیب خواهد شد.
  • مقاومت در برابر حرارت یکی دیگر از مزایای شیشه سکوریت خواهد بود. این نوع از شیشه ها به آسانی در برابر تغییرات دمایی تغییر نخواهند کرد و شکسته نمی شوند.
  • شیشه های سکوریت در برابر حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و ... دارای مقاومت لازم می باشند. در واقع نسبت به انواع دیگری از شیشه می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند و در صورت تخریب کمترین آسیب را خواهند رساند.
  • شیشه های سکوریت دارای استانداردهای بین المللی می باشد و به عنوان یک شیشه پر کاربرد، با دوام و زیبا شناخته می شود.

مزیت های شیشه سکوریت نسبت به سایر شیشه ها

مزیت شیشه سکوریت در تغییرات دمایی و فشار

با توجه به فرایندی که شیشه سکوریت طی می کند و به تولید می رسد، مقاومت این شیشه 4 الی 5 برابر سایر شیشه ها است. شیشه سکوریت به ویژه اگر به عنوان پنجره به کار رود و با محیط بیرون در ارتباط باشد، تغییرات دمایی بسیار زیادی را تجربه می کند و سرد و گرم می شود. این اتفاق در شیشه های عادی می تواند باعث شکسته شدن یا ترک خوردن شیشه شود. اما شیشه سکوریت به واسطه مقاومت بالایی که دارد، دوام می آورد و دمای بسیار گرم یا بسیار سرد به آن آسیب نمی رساند. همچنین حرارت نیز بر آن تاثیری ندارد و شیشه سکوریت همچون روز اول به قوت خودش باقی می ماند. از عوامل دیگری که نمی تواند به شیشه سکوریت آسیبی برساند، فشار بسیار زیاد است. فشار حتی در حد پایین هم می تواند شیشه های عادی را از پا در آورد و باعث شکسته شدن آن ها شود؛ اما در شیشه های سکوریت چندان تاثیری ندارد. شیشه سکوریت توان مقاومتی بسیار بالایی دارند و از این رو در برابر فشار می توانند به میزان بالایی از خود مقاومت نشان دهند. همین عوامل باعث شده اند تا به شیشه های سکوریت، شیشه نشکن نیز بگویند. مزیت شیشه سکوریت به این یکی دو مورد ختم نمی شود و می توانید سایر مزایای شیشه سکوریت را در ادامه این مقاله مطالعه کنید.

مزایای شیشه سکوریت

مزیت تنوع شیشه سکوریت در کاربرد و طرح

  • از این نوع از شیشه ها در مصارف گوناگونی هم چون بالکن، حمام، مکان های تجاری، فروشگاه و ... مورد استفاده قرار می گیرند.
  • انواع شیشه های سکوریت را می توان در رنگ ها و طرح های متنوع سفارش داد. یکی از ویژگی های شیشه سکوریت قابلیت پذیرنده بودن رفلکس است به این منظور که می توان این نوع از شیشه ها را به راحتی از نوع رفلکس تهیه کرد. برای سفارش انواع شیشه ها و اطلاع از آخرین قیمت شیشه سکوریت می توانید از طریق سایت سازوکار اقدام کنید.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول مزایای شیشه سکوریت

مزایای شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت مزیت های بسیار زیادی دارد و از جمله آن ها می توانیم به مقاومت بسیار بالای آن در برابر فشار، حرارت، ضربه، تغییرات دمایی، عایق صوتی و... اشاره کنیم.

مزیت تنوع شیشه سکوریت در کاربرد و طرح چیست؟

از این نوع از شیشه ها در مصارف گوناگونی هم چون بالکن، حمام، مکان های تجاری، فروشگاه و ... مورد استفاده قرار می گیرند. انواع شیشه های سکوریت را می توان در رنگ ها و طرح های متنوع سفارش داد. یکی از ویژگی های شیشه سکوریت قابلیت پذیرنده بودن رفلکس است به این منظور که می توان این نوع از شیشه ها را به راحتی از نوع رفلکس تهیه کرد.