توری پلیسه چیست

توری پلیسه در ابتدا به عنوان روشی برای دور نگه داشتن حشرات توسعه یافته بود، اما به دلیل طراحی تزئینی خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. توری پلیسه دارای سیستم های مش پایدار و بادوام است و روی انواع پنجره ها و درها اعمال می شود. حرکت افقی توری پلیسه از پهلو به عنوان یک سیستم محافظت از انواع حشرات و مقرون به صرفه برای پنجره ها و درها می باشد. توری پلیسه از پلی استر و نخ محکم به صورت رشته ای با استفاده از فناوری مبتنی بر تنش کار می کند. سیستم های توری پلیسه برای پنجره های بزرگ با فشار باد قوی، بسیار ایده آل است. طراحی ویژه این سیستم باعث می شود تا به دور از حضور حشرات و آفات، گردش هوای تازه به اتاق ها امکان پذیر باشد. این سیستم همچنین آلودگی هایی مانند ذرات ریز گرد و غبار را فیلتر می کند. توری پلیسه قابلیت نصب آسان دارد و در انواع قاب های چوبی، آلومینیومی و UPVC قابل جایگذاری است. با توجه به ابعاد پنجره و درب مورد نظر این توری ها به صورت عمودی برای ابعاد کوچک و به صورت افقی برای ابعاد بزرگ مناسب می باشند.

مکانیزم و اجزای تشکل دهنده توری پلیسه

جنس توری پلیسه از مواد فایبر گلاس و پلی استایرن می باشد که از چند پروفیل ساخته می شود که شامل پروفیل برای ارتفاع، پروفیل عرضی و پروفیل باز شو می باشد. هر توری به وسیله گوشه های پلاستیکی در چهار طرف پروفیل قرار می گیرد و چهار چوب محکمی را ایجاد می کند. یک نخ فایبرگلاس جهت رگلاژ توری وجود دارد. 2 نخ در سمت بالا و دو نخ در سمت پایین می باشند که در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند و توسط یک بست حرکت آن تنظیم می شود. تسمه های پلاستیکی در دو سر توری قرار می گیرند تا آن را محکم نگه دارند که نخ تنظیم کننده از آن نیز عبور می کند. هنگام خارج کردن توری باید مراقب تسمه ها و لاستیک های اطراف بود تا کمتر ضربه ببینند و از خسارت به آن جلوگیری بشود.

چرا باید از توری پلیسه استفاده کرد

دلایلی که ضرورت استفاده از توری پلیسه را برای ما تعریف می کند، عبارتند از:

  • سیستم توری پلیسه به دلیل کیفیت بالا، دید خوب، محافظت 100٪ ، عمر طولانی تر و نگهداری آسان کاربرد گسترده ای دارد و امروزه از آن استفاده زیادی می شود. 
  • انعطاف پذیری بالای توری های پلیسه باعث باز و بسته شدن راحت توری در چهارچوب می شود اما توری های ثابت اینگونه نیستند. 
  • این توری های پلیسه ای مزاحمتی برای دید شیشه ها پیدا نمی کند بطوریکه حس می شود که توری وجود ندارد.
  • یکی از مزایای دیگر قابلیت شستشوی راحت به علت جمع شدن و در آوردن آسان می باشد که با ابزارهای مناسب شستشو همانند بخارشوی نیز بدون خارج کردن آن قابل تمیز کردن می باشد.
  • روی انواع درب و پنجره ها از جنس و ابعاد متفاوت قابلیت نصب را دارد. 
  • این توری دوام عمر بالایی دارد و در شرایط محیطی مختلف زنگ زدگی خاصی ندارد و در برابر اشعه ی خورشید بسیار مقاوم می باشد و دچار پوسیدگی نمی شود. 
  • در صورت خرابی هر قسمت، تعمیر و رگلاژ آن بسیار آسان است. 
  • در هر اندازه و ابعادی که مورد نیاز باشد قابل سفارش است.

نمونه ای از توری پلیسه

نکات طلایی هنگام خرید و نصب توری پلیسه

  • باید جهت نصب توری پلیسه، فرد ماهر و متخصص آن به کار گرفته شود تا نصب به درستی انجام بشود و از خسارت های بعدی جلوگیری بشود.
  • هزینه توری پلیسه با توجه به متعلقاتی که برای نصب استفاده می شود را با توجه به ابعادی که مورد نیاز است می توان استعلام گرفت. اما در مجموع قیمتی متناسب با مزیت ها و طول عمر بسیار خوب دارد.

مشاورین و کارشناسان سازوکار آماده ارائه مشاوره ای جامع در باره توری پلیسه و بایدها و نبایدهای آن، به شما عزیزان می باشند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید