توری مناسب برای پنجره

توری پنجره یکی از نیازهای اساسی هر خانه می‌باشد؛ به گونه‌ای که عدم وجود آن باعث می‌شود تا حشرات موذی و از همه مهمتر گرد و غبار در فصل تابستان وارد منزل شوند. در بین توری‌ها انواع محتلفی وجود دارند که هر کدام کاربرد مختص به خود را داشته و باید متناسب با مدل درب یا پنجره انتخاب شوند.
حال، این سوال مطرح می‌شود که مناسب‌ترین توری برای پنجره خانه شما کدام است و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه چند فاکتور مهم در انتخاب توری معرفی کرده و شما را در خرید آن راهنمایی می‌کنیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب توری پنجره مناسب

قبل از هر چیز باید مکان مورد نظر خود برای نصب توری را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر قصد نصب کردن توری در سرویس بهداشتی یا حمام را دارید، باید مدل‌های متحرک را خریداری کنید؛ چراکه توری‌ها هم می‌توانند مانع ورود حشرات و هم می‌توانند مانع خروج آن‌ها شوند. پس، در چنین فضایی که امکان ورود و خروج حشرات هست، باید از توری‌های متحرک استفاده کرد.

توجه به جنس توری پنجره

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید توری توجه به جنس آن می‌باشد. باید توری‌هایی را انتخاب کنید که الیاف آن متراکم باشد و در عین حال مانع دید منظره نشود. الیاف توری‌های پنجره معمولا به شکل نقطه‌های دایره‌ای شکل، مربعی، لوزی و مستطیلی هستند.
انتخاب این توری‌ها بستگی به محل نصب آن‌ها دارد. مثلا، برای پنجره سرویس بهداشتی بهتر است از توری‌هایی با الیاف ریز و مربعی شکل استفاده کرد. همچنین، برای پنجره تراس یا درب منزل برای مشاهده منظره بهتر است از توری‌هایی با تراکم کم و دایره‌ای شکل استفاده شود.

مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب

فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی همواره پر از رطوبت بوده و این امر می‌تواند از عمر توری‌ها کم کند. بنابراین، با خرید توری‌هایی که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نفوذ آب دارند، می‌توان طول عمر توری‌ها را تا حد زیادی بالا برد.

مقاومت در برابر بادهای شدید

در فصل تابستان نباید از وزش بادهای شدید غافل شد. معمولا، با آغاز تاریکی شب و غروب خورشید، وزش بادهای تند در برخی از مناطق شروع شده و همین امر می‌تواند منجر به جداشدن توری‌ها از پنجره شود. بهتر است با خرید توری‌های مقاوم از پاره شدن یا جدا شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

توری پنجره مناسب

انواع توری‌های پنجره‌ای مناسب در یک نگاه

توری‌های پنجره‌ای از نظر کیفیت و جنس به 5 نوع زیر تقسیم می‌شوند که در ادامه فرق بین توری پلیسه و آهنربایی را بیان می‌کنیم:

  • توری پلیسه
  • توری آهنربایی
  • توری لولایی
  • توری رولینگ
  • توری ثابت

معرفی توری پلیسه

توری‌های پلیسه در اندازه‌های مختلفی تولید شده و در تمامی پنجره‌ها، درب‌ها، محیط‌های بزرگ و تراس‌ها قابل نصب هستند. این توری‌ها قابلیت نصب از راست به چپ و از چپ به راست را داشته و در هنگام باز و بسته شدن مانند آکاردئون عمل می‌کنند. از ویژگی‌های مهم این توری‌ها می‌توان به مقاومت بالا و انعطاف پذیری آن‌ها اشاره کرد.

توری پنجره آهنربایی

توری‌های آهنربایی از لحاظ ظاهری و عملکرد شبیه به توری‌های پلیسه هستند؛ اما، یکی تفاوت اصلی دارند و آن هم این است که توری‌های آهنربایی قابل جدا شدن هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی با آب شستشو داد. این در حالی است که توری‌های پلیسه تنها با بخار قابل پاکسازی هستند و امکان شستشوی آن‌ها با آب میسر نیست.

قیمت توری پنجره مناسب

در هنگام خرید توری‌ پنجره‌ای باید به تمام فاکتورهایی که ذکر شد، توجه کنید. متاسفانه به دلیل نوسانات بازار نمی‌توان قیمت دقیقی برای توری‌های تعیین کرد؛ اما، عوامل موثر زیادی هستند که بر قیمت توری‌های موثر بوده و باید به آن توجه کرد. این عوامل عبارتند از:

  • جنس و کیفیت توری
  • اندازه توری
  • مدل توری
  • شرکت سازنده و عرضه کننده آن
  • محل نصب
  • میزان مقاومت توری در برابر رطوبت و نفوذ آب
  • میزان مقاومت توری در برابر وزش باد
  • جنس الیاف و میزان تراکم آن‌ها

همانطور که می‌بینید، توری‌های پنجره‌ای نیز دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و قبل از خرید باید آن‌ها را در نظر گرفت.

فصل تابستان با تمام زیبایی‌های خود می‌تواند تجربه تلخی نیز برای بسیاری از افراد رقم بزند؛ به گونه‌ای که اگر نتوانید مانع ورود حشرات موذی به خانه شوید، تابستان شما تبدیل به یک جهنم خواهد شد و فرار از آن بسیار سخت خواهد بود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید