نحوه تشخیص شیشه دوجداره

در این مطلب از وب‌سایت سازوکار‌ قصد داریم تا شما را با نحوه تشخیص شیشه دوجداره (UPVC) آشنا کنیم. شیشه‌هایی که ممکن است جلوی یک قتل زنجیره‌ای را بگیرند! معمولاً زندگی آپارتمان‌نشینی چالش‌های زیادی را برای ساکنین بوجود می‌آورد که سر و صدا حتی از یک چالش بزرگ نیز پا را فراتر گذاشته و تبدیل به یک فاجعه بزرگ برای برخی از ساکنین شده است. برای خلاص شدن از شر این سر و صداها یا باید نقل مکان کرد یا باید تمامی همسایگان را با یک گلوله مهمان کرد! اما یک راه بسیار مقرون‌ به‌ صرفه وجود دارد که شما را از خیر انجام چنین کارهایی باز می‌دارد. شیشه‌های دوجداره! پس بهتر است دست نگه دارید تا شاید با خواندن این مطلب نظرتان راجع به نحوه کنترل سر و صدا تغییر کرد.

نصب پنجره‌های دوجداره

نصب پنجره‌های دوجداره یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای خانه شماست، البته برای سود بردن از ویژگی‌های این پنجره‌ها باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کرد. همچنین، نحوه تشخیص شیشه دوجداره نیز برای خرید بهترین نوع آن بسیار مهم بوده و حتما باید با دید فنی به قضیه نگاه کرد. پنجره‌های دوجداره قاب‌هایی هستند که دارای دو صفحه شیشه‌ای هستند که بین آن‌ها یک فاصله چند سانتی‌متری وجود دارد. به طور کلی این فاصله با هوا یا گاز آرگون پر می‌شوند.
وجود هوا و گاز آرگون بین دو شیشه، موجب کاهش چشمگیر انتقال دما و سر و صدا می‌شود. از این رو هر چه تعداد لایه‌های شیشه‌ای بیشتر شود، انتقال دما و سر و صدا نیز به طبع کاهش می‌یابد. البته فرق چندانی نمی‌کند که از چند لایه برای شیشه‌های دو جداره استفاده کرد، مهم این است که این لایه‌ها بتوانند عایق مناسبی برای جلوگیری از انقال دما و صدا باشند.

نحوه تشخیص شیشه دوجداره

نحوه تشخیص شیشه دوجداره

همانقدر که شیشه‌های دوجداره بهترین عایق برای جلوگیری از انتقال دما و صدا هستند، همانقدر هم دارای جنس‌های تقلبی می‌باشند. بنابراین، مهمترین نکته هنگام خرید این نوع پنجره‌ها، تشخیص وجود گاز آرگون در فضای خالی بین شیشه‌هاست. برای این‌کار سه راه اساسی وجود دارد.

  • بررسی میزان اختلاف دمای جداره‌ها

وجود گاز آرگون در فضای خالی جداره‌ها مانع انتقال دما (چه سرد چه گرم) در شیشه‌ها می‌شود. معمولاً میزان گاز تزریق‌شده در بین فضای شیشه‌ها، 90 درصد است. بنابراین خیلی ساده می‌توان بعد از نصب کردن پنجره با لمس کردن جداره بیرونی، که در مجاورت هوای آزاد قرار دارد و جداره داخلی، که در مجاورت دمای محیط خانه قرار دارد، اختلاف دمای آن‌ها را حس کرد؛ به گونه‌ای که دمای جداره بیرونی باید متناسب با دمای بیرون باشد و دمای جداره داخلی باید متناسب با دمای محیط باشد.

  • وجود سوپاپ‌های تزریق گاز آرگون در قاب پنجره

ساده‌ترین نحوه تشخیص شیشه دوجداره، وجود سوپاپ‌های کوچک تزریق گاز آرگون هستند. این سوپاپ‌ها راه انتقال آرگون به فضای خالی بین شیشه‌ها می‌باشند. بنابراین عدم وجود چنین سوپاپ‌هایی گویای تقلبی بودن پنجره دوجداره است. معمولاً قیمت تمام‌شده این سوپاپ‌ها از قیمت تزریق گازهای آرگون بیشتر است.

  • وجود فاصله ‌دهنده‌های یکنواخت و مساوی

یکی دیگر از راه‌های تشخیص شیشه‌های دوجداره وجود فاصله‌دهنده‌های یکپارچه (Spacer) در این شیشه‌هاست. شیشه‌های دوجداره طی دو مرحله فاصله‌گذاری و عایق‌بندی می‌شوند. مرحله اول بوتیل نام دارد و مرحله دوم از طریق چسب‌کاری (با چسب پلی‌سولفاید) بوتیل‌ها به هم چسبیده می‌شوند.

نحوه تشخیص شیشه دوجداره

مزایا و معایب استفاده از شیشه‌های دوجداره

اکنون که با نحوه تشخیص شیشه دوجداره آشنا شدید، بهتر است کمی از مزایای بی‌نظیر این پنجره‌ها نیز مطلع شوید. از مزایای منحصربفرد این پنجره‌ها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش امنیت خانه در برابر سرقت، افزایش قیمت خانه، جلوگیری از ورود رطوبت به خانه، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و ... اشاره کرد.
اما این پنجره‌ها با وجود مزایای بی‌نظیری که دارند، دارای معایبی نیز هستند. از معایب این پنجره‌ها باید به عدم تعویض یا تعمیر شیشه، عدم تطابق و هماهنگی ظاهری با خانه‌های قدیمی، هزینه نصب و نگهداری بالا و ... اشاره کرد.
در این مطلب از وب ‌سایت سازوکار‌، شما را با نحوه تشخیص شیشه دوجداره آشنا کردیم. همانطور که دیدید بدون خشونت می‌شود خیلی از مسائل را حل کرد. با نصب پنجره‌های دوجداره دیگر لازم نیست که با اسلحه و شمشیر به سراغ همسایگان پر سر و صدای خود بروید. تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و این پنجره‌ها را با نازل‌ترین قیمت سفارش دهید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید