تفاوت شیشه رفلکس با معمولی

تفاوت شیشه رفلکس با معمولی چیست؟ برای چه مصارفی می توان از شیشه رفلکس استفاده کرد؟ همانطور که می دانید انواع شیشه ها بسته به نسبت و نوع مواد تشکیل دهنده ی شیشه، در مصارف مختلف به کار می روند. تفاوت شیشه رفلکس با معمولی این است که شیشه های معمولی را بیشتر برای وسایل تزیینی، تابلو و فضاهای داخلی به کار می برند در حالیکه شیشه های رفلکس برای نمای ساختمان استفاده می شوند. یکی از انواع شیشه ها، شیشه رفلکس یا شیشه های منعکس کننده است. تفاوت شیشه رفلکس با معمولی این است که در شیشه های معمولی از یک سمت شیشه، سمت دیگر را می توانید ببینید، اما در شیشه رفلکس، یک سمت شیشه مانند آینه عمل می کند. شیشه رفلکس تنوع زیادی دارد و در بازار تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. مردم برای نمای ساختمان های خود و در پنجره ها هر دو نوع شیشه های معمولی و رفلکس را به کار می برند اما از آنجایی که شیشه های رفلکس در طول روز دید بیرون به داخل را محدود می کند و نیازی به کشیدن پرده ها نیست، بسیاری از مردم شیشه های رفلکس را ترجیح می دهند. مجموعه ساز و کار ارائه کننده انواع شیشه دوجداره رفلکس و معمولی است. شما می توانید با اطمینان خاطر پروژه های خود را به این مجموعه بسپارید. 

تفاوت شیشه رفلکس با معمولی

تفاوت شیشه رفلکس با معمولی چقدر است؟

شاید با مقایسه ی ظاهر شیشه رفلکس با معمولی، متوجه تفاوت آنها در رنگ بشوید. برای ساخت شیشه رفلکس از آلیاژهایی استفاده می شود که بر رنگ شیشه و بر میزان بازتاب نور موثر است. برای همین در رنگ شیشه های معمولی و شیشه رفلکس تفاوت هایی وجود دارد. دیگر تفاوت شیشه رفلکس با معمولی این است که در شیشه های معمولی در طول روز و شب دید از دو طرف شیشه امکان پذیر است اما در شیشه رفلکس در طول روز دید از داخل به بیرون و در طول شب از بیرون به داخل وجود دارد. برای همین باید استفاده از آنها کاملا هوشمندانه و آگاهانه باشد. مطمئنا در مواد اولیه ی این دو نوع شیشه نیز تفاوت هایی وجود دارد. البته تفاوت شیشه رفلکس با معمولی در کاربری آنها نیز وجود دارد. برای نمای ساختمان ها، بسیار محدود از شیشه های معمولی استفاده می شود در حالیکه با استفاده از شیشه های رفلکس و سکوریت می توان نماهای شیشه ای بسیار زیبایی بوجود آورد. میزان انتقال نور از شیشه های معمولی 95 درصد است که این میزان در شیشه های رفلکس بسته به رنگ شیشه بسیار کمتر می شود. با توجه به اینکه میزان عبور نور خورشید از شیشه رفلکس کمتر است، لذا ساختمان هایی که بخش زیادی از نمای آنها شیشه ای هستند، مصرف انرژی کمتری برای خنک کردن فضاهای داخلی خواهند داشت. دیگر تفاوت شیشه رفلکس با معمولی این است که شیشه های معمولی تاثیری بر ورود اشعه های خطرناک خورشید و اشعه های رادیواکتیو و حرارت ندارند اما شیشه رفلکس میزان عبور این اشعه ها را کاهش می دهد.

تفاوت شیشه رفلکس با معمولی

شیشه رفلکس در کجا به کار می رود؟

در انواع فضاهای داخلی و خارجی می توان از انواع شیشه های رفلکس با رنگ های مختلف استفاده کرد. شیشه های دوجداره رفلکس برای نمای ساختمان ها، شیشه های رفلکس تک جداره برای اتاق بازجویی متهمین، شیشه رفلکس برای راهروهای ورودی ساختمان ها و ... . نکته ی مهم در مورد تفاوت شیشه رفلکس با معمولی این است که میزان بازتاب نور و دید از دو طرف شیشه در این دوع نوع فرق می کند. بسته به سلیقه کارفرما و ضرورت فضاها می توان از شیشه های معمولی و یا شیشه های رفلکس استفاده کرد. برای اتاق هایی که رو به نور نامطلوب خورشید دارند، مانند جبهه های غربی ساختمان، بهتر است از شیشه های رفلکس استفاده کرد، چرا که میزان ورود نور به داخل را کاهش می دهند. در کنار اینها برای شیشه های ویترین و یا شیشه های یک کافی شاپ بهتر است از شیشه های معمولی سکوریت استفاده کرد چرا که دید از دو طرف شیشه مهم است. در کنار تفاوت شیشه رفلکس با معمولی که ذکر شد، تنوع رنگی که در هر دو نوع شیشه وجود دارد، سبب شده است که طرفدارها و سلیقه های مختلف بتوانند از آنها استفاده کنند.
گاهی در اتاق های پرو شیشه های رفلکس نصب می کنند، و شما نمی دانید که آیا این آینه است یا شیشه رفلکس. راحت است! انگشت خود را بر سطح شیشه بگذارید، اگر فاصله میان انگشت شما و تصویر آن در آینه وجود داشت، که آینه است و اگر هیچ فاصله ای نبود که شیشه رفلکس است. این نکته از آنجایی مهم است که در فضاهای اتاق های پرو باید از آینه در استفاده کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع شیشه های معمولی و رفلکس می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید