انواع درب و پنجره  upvc

نوع بازشو و نوع شیشه درب و پنجره‌های یو پی وی سی هستند که آن‌ها را متفاوت کرده اند. تک جداره، دو جداره و چند جداره از انواع درب و پنجره یو پی وی سی هستند که براساس نوع شیشه دسته بندی شده اند. اگر شما هم علاقه مند دانستن کاربرد انواع مختلف درب و پنجره UPVC هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع مختلف درب و پنجره upvc چیست

بسیاری تصور می‌کنند تفاوت میان انواع درب و پنجره یو پی وی سی، تفاوت در قاب پنجره است. این در حالی است که قاب تنها قسمتی از این پنجره هاست. شیشه‌ها و دیگر قسمت‌های درب و پنجره‌های UPVC نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به تعدادی از ان‌ها اشاراه می‌کنیم. با ما همراه باشید. قیمت هر متر مربع پنجره upvc در سایت آریا سازوکار بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

درب و پنجره تک جداره

  • درب و پنجره تک جداره

ساده‌ترین و اولین نوع پنجره‌های UPVC، پنجره‌های تک جداره بودند. این نوع پنجره‌ها در واقع پدربزرگ سایر پنجره‌های UPVC محسوب می‌شوند. چرا که سایر مدل‌ها براساس این نوع ساخته شده اند. اما تک جداره‌ها نیز تاریخچه خاص خود را دارند. جداره‌های پنجره‌های قدیمی از نوعی شیشه با نام سودالایم (جام) بود. این نوع شیشه سطح صیغلی و صافی نداشت. از سوی دیگر نور در آن‌ها دچار شکست می‌شد. به این معنی که تصویر پشت شیشه کج به نظر برسد. با گذشت زمان فناوری تولید شیشه تغییرات گسترده‌‌ای پیدا کرد. اما انقلاب این تغییرات، تولید شیشه‌ها با فناوری فلوتینگ (شناوری مایع شیشه روی مایعی دیگر) بود. اما این شیشه‌های صاف و صیغلی نیز راضی کننده نبود.

از این رو کارشناسان این حوزه تصمیم گرفتند زمانی که شیشه هنوز در حالت مایع است، نوعی ماسه خاص طراحی شده را به این ترکیب اضافه کنند. با افزودن این نوع ماسه خاص بود که شیشه‌های سندبلاست پا به عرصه وجود گذاشتند. شکننده بودن شیشه‌های سند بلاست موجب شد با استفاده از کوره‌هایی که طراحی متفاوتی داشت، شیشه‌های سکوریت خلق شوند.

درب و پنجره دو جداره

  • درب و پنجره دو جداره

مهم‌ترین ویژگی که شیشه‌های دوجداره با اون در دنیا شناخته می‌شوند، عایق صدا و آلودگی بودن آن هاست. تولید این شیشه‌ها وابسته به تولید درب و پنجره‌های تک جداره است. اما موادی که در تولید این نوع درب و پنجره‌های UPVC به کار گرفته می‌شوند، خواص شگفت انگیزی برای آن پدید می‌آورند. درب و پنجره‌های دو جداره از دو شیشه معمولی یا سکوریت با کمی فاصله از یکدیگر تهیه شده اند. این فاصله با یک گاز بدون اثر به نام آرگون پر می‌شود. گاز آرگون راز بدون صدا و آلودگی بودن این نوع شیشه هاست. البته این طراحی خاص مصرف انرژی و هدر رفت آن را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل انتخاب اکثر ساختمن سازهای درون شهر پنجره‌های دوجداره است.

همانطور که اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های درب و پنجره‌های یو پی وی سی، قاب این پنجره هاست. در صورتی که از شیشه‌های نشکن یا سکوریت در تولید درب و پنجره استفاده شود، قاب پنجره باید محکم و با سوراخکاری اولیه باشد. به این معنی که به سادگی نمی‌توان دستگیره درب و پنجره‌ها را تغییر داد. اما نگران نباشید. دست شما در انتخاب دستگیره بسیار باز است.

درب و پنجره چند جداره

  • درب و پنجره چند جداره

این نوع شیشه‌ها جدیدترین فناوری‌هایی هستند که درب و پنجره‌های UPVC در اختیار ما گذاشته اند. با این حال داستان گذشته آن‌ها همانند شیشه‌های دوجداره است. اما آینده‌‌ای کاملاً متفاوت پیش رو دارند. البته اگر بتوانند کمی از قیمت خود کم کنند! درب و پنجره‌های UPVC چند جداره شامل درب و پنجره‌های سه و چهار جداره می‌شوند. این درب و پنجره‌های خاص، اتلاف انرژی به شدت کمی دارند. از نظر آلودگی نیز فیلتر بسیار خوبی هستند. اما قیمت بسیار بالای آن‌ها موجب شده تنها برای مراکز خاص مورد استفاده قرار بگیرند.

نوع دیگری از انواع درب و پنجره‌های یو پی وی سی نیز هستند که براساس باز شو طراحی شده اند. بازشو همان نوع قابی است که روش باز و بسته شدن درب و پنجره را نشان می‌دهد. از جمله اعضای این دسته بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنجره ثابت
  • بازشوی تک حالته
  • بازشوی دوحالته
  • بازشوی کشویی ریلی
  • بازشوی کشویی فلوکس واگنی
  • بازشوی فرانسوی
  • بازشوی آکاردئون

کاربرد انواع درب و پنجره upvc

کاربرد انواع درب و پنجره upvc

اگر تنها یک محصول باشد که در همه جا می‌توان از آن استفاده کرد، آن محصول درب و پنجره‌های یو پی وی سی خواهد بود. البته اینکه از کدام نوع یو پی وی سی در کجا استفاده کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. پنجره‌های تک جداره در حال منسوخ شدن هستند. اما هنوز هم می‌توان از این نوع پنجره‌ها در شهرها و روستاهای کوچک و برای خانه‌ها استفاده کرد. این در حالی است که درب و پنجره‌های دو جداره به تازگی گل انداخته اند! از این نوع درب و پنجره‌ها همه جا می‌توان استفاده کرد به جز مکان‌هایی که نیاز به اتلاف انرژی بسیار کمی دارند.

گل سرسبد پنجره‌های یو پی وی سی، پنجره‌های چند جداره هستند که در حال حاظر تنها برای مکان‌های خاص استفاده می‌شوند. اما دیری نیست که کارخانه‌های سازوکار نیز تولید این درب و پنجره‌ها را افزایش دهند. شما نیز هم اکنون می‌توانید انوع درب و پنجره UPVC را با بهترین قیمت از سازوکار تهیه کنید. کافی است در سایت این مجموعه گشتی بزنید. همچنین لیست تولیدکنندگان upvc را می توانید در سایت آریا سازوکار مشاهده کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید