ضخامت شیشه دوجداره

تکنولوژی شیشه دوجداره که نوعی از انواع مختلف شیشه ساختمانی است این روزها به داد شهروندان رسیده علاوه بر ایجاد محیطی ساکت و آرام، بتوانند از هدررفت انرژی هم جلوگیری کنند. یکی از نکات مهم در رابطه با شیشه دو جداره ضخامت آن است. اما ضخامت این شیشه ها چقدر است؟

خصوصیات شیشه دو جداره

شیشه دو جداره امروز به عنوان عایق حرارتی و صوتی در مکان های مختلفی از جمله منازل، اداره، سازمان، مدارس، دانشگاه و ... و برای کاربردهای متنوعی مااند پنجره ها، درها و پارتیشن اداری استفاده می شود. بیایید نگاهی به مشخصات شیشه دوجداره استاندارد بیندازیم:
ساختار این نوع شیشه به این صورت است که دو لایه شیشه به صورت موازی در یک قاب قرار گرفته است و میان این دو شیشه با گاز یا خلا پر شده است.
گازی که میان دو شیشه را پر می کند، باید از گاز هایی باشد که عایق صوتی یا حرارتی بوده و می توان گفت گاز آرگون یکی از انواع گازهایی است که از آن در این مورد بهره می گیرند. فضای بین دو شیشه دو جداره را اصطلاحا اسپیسر نیز می نامند که توسط سوپاپ های مخصوص گاز مورد نظر به این فضا تزریق می شود. از دیگر خصوصیات شیشه دو جداره می توان به این مورد اشاره کرد که درجه ذوب آن بالا است و تا حدود ۳۸۵ درجه سانتی گراد می رسد و در زمان آتش سوزی دیرتر آتش می گیرد و البته پخش اشتعال به دنبال ندارد. شیشه های دو جداره نسبتا عمر طولانی و مفیدی دارند و قابل توجه است که این نوع شیشه پس از استفاده می توانند در به عنوان مواد بازیافتی از آن ها استفاده کرد.

خصوصیات شیشه دو جداره

ضخامت انواع شیشه دو جداره

جدیدترین پنجره های دوجداره ضخامت های متفاوتی در شیشه های خود دارند که این انوع مختلف برای کاربرد های متفاوتی استفاده می شوند. اگر برای شما مهم است که بهترین شیشه دوجداره را داشته باشید، باید به این دقت کنید که یک شیشه دوجداره خوب، عایق صوتی است. ضخامت این شیشه باید به گونه ای که امکان ورود و خروج امواج صوتی را فراهم نکن. در شیشه های عایق صدا ضخامت یا همان فاصله بین شیشه های دوجداره بیشتر از شیشه هایی است که صرفا عایق حرارت هستند.
اما اگر در حالت کلی برای شما مهم است که شیشه عایق حرارتی و صوتی باشد، بهتر است که ضخامت کلی شیشه ها و اسپیسر مجموعا به ۱۸ سانتی متر برسد. در هر صورت بهتر است برای طراحی و نصب پنجره های دو جداره با شرکت های معتبر و مجرب در این زمینه مشورت کنید.
گروه صنعتی ساز و کار با سال ها سابقه در زمینه تولید، عرضه و نصب شیشه دوجداره، آماده است تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید