ابعاد شیشه فلوت

شیشه فلوت که به شیشه تخت یا ساده نیز شهرت دارد درواقع شیشه ای صاف و بدون موج است که پس از خارج شدن از کوره برای صاف و مسطح شدن و همچنین ضخامت پیدا کردن در حوضچه ای که حاوی قلع مذاب است قرار می گیرد. از دیگر نام های این شیشه می توان به شیشه سکوریت نشده نیز اشاره کرد.
شیشه فلوت امروزه بیشترین کاربرد را در صنعت نمای ساختمان ها دارد. این نوع از شیشه جزو ابتدایی ترین انواع شیشه بوده که قدمتی چند ده ساله دارد.

ویژگی شیشه های فلوت

شیشه های فلوت از لحاظ شفافیت بهتر از شیشه های شیت هستند اما یک پله پایین تر از شیشه های کلیر و کریستال قرار می گیرند.
شیشه‌های فلوت غالبا بدون خمیدگی و موج بوده و سطح آن ها کاملا صاف و یکدست است. ویژگی ذکر شده سبب می شود تا این شیشه در ساختمان ها و به ویژه در پنجره ها کاربرد فراوانی داشته باشد. لازم به ذکر است که شیشه فلوت به صورت فراوری شده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ضخامت شیشه فلوت

امروزه در جهان بالغ بر ١٨٠ طرح شیشه فلوت وجود دارد؛ به طوری که سالانه ۴۰ میلیون تن شیشه فلوت در جهان تولید می شود. این مقدار ٣٥% از کل تولید شیشه در جهان را در برمی گیرد.
همانطور که گفتیم شیشه های فلوت شیشه های تخت و با کیفیتی هستند که در محدوده ضخامتی۰/۵ تا ٢٥ میلی متر و با عرض نواری ٣ متر تولید می شوند.
با توجه به ضخامت های متداول به کار رفته در ساختمان ها (بین ٤ الی ۱۲ میلی متر) این شیشه نیز در ضخامت های مختلف از ٢ میلی متر تا بیش از ٢٠ میلی متر تولید و عرضه می شود تا گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان ها باشد.
شایان ذکر است ضخامت این شیشه کاملا بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه دارد؛ به طوری که سردسیر و گرم سیر بودن آن منطقه در انتخاب میزان ضخامت آن نقش مهمی دارد.
برای تغییر ضخامت شیشه فلوت در مراحل اولیه ساخت آن (مرحله آزمایشی) سرعت غلتك هاي انتهايي را با بالا و پایین برده تا به سرعت استاندارد و قابل نیاز دست یابند. اگر سرعت غلتک انتهایی را براي كاهش ضخامت شيشه كم كنند، عرض ورقه شيشه فلوت به شدت كم می شود.

ضخامت شیشه فلوت

کاربرد شیشه فلوت

شیشه فلوت دارای مزایا و ویژگی های بی شماری است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • شیشه های فلوت نسبت به شیشه های ساده و قدیمی ظرفیت تولید بالاتری دارند.
  • از لحاظ کیفیت نوری، شیشه فلوت با شیشه درجه ١ پولیش شده برابری می کند.
  • شیشه فلوت را می توان در طرح های مختلف تولید کرد.
  • شیشه فلوت در آینه سازی و ساختمان سازی کاربرد دارد.
  • شیشه فلوت نمای زیبا و شیکی به ساختمان ها می دهد.
  • شیشه های فلوت عایق هستند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید