قیمت شیشه فلوت

float-glass-1

شیشه فلوت یا تخت نوعی بلور بدون موج و کاملا صاف است که بیشترین کاربرد را در نماسازی ساختمان‌ها دارد. این محصول که با نام‌های دیگری همچون شیشه جام و سکوریت نشده شناخته می‌شود، در ضخامت‌های گوناگونی از 2 تا 20 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌گردند. انتخاب میزان ضخامت این بلور به نوع منطقه و سردسیر یا گرمسیر بودن آن بستگی دارد. این نوع متریال را می‌توان به شکل اولیه یا به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار داد. برخی از مزایایی که استفاده از این محصول را روز به روز افزایش داده‌است، شامل موارد زیر هستند:  

  • ظرفیت تولید بالای این نوع محصول نسبت به بلور ساده.
  • کاربرد گسترده در صنعت ساختمان و آینه.
  • ایجاد نمایی زیبا و شیک برای ساختمان‌ها.
  • عایق مناسب صدا و انرژی.
  • عبور میزان قابل توجهی نور به داخل ساختمان.

لیست قیمت شیشه فلوت

بلور فلوت با توجه به ظاهر و کیفیت ساخت خود به محصولات عالی با درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شود. قیمت این محصول به عوامل مختلفی مانند ضخامت و ابعاد بلور بستگی دارد. اگر کالای مورد نیاز مشتری از ابعاد استاندارد خارج شود، مسلما قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. در بخش عوامل موثر بر قیمت شیشه تخت به شرح این فاکتورها خواهیم پرداخت.

شرکت آریا سازوکار با حذف واسطه‌ها بهترین انواع شیشه را از کارخانجات مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. این امر باعث شده است که شما مشتریان گرامی بتوانید محصولات مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید پروژه‌های ساختمانی خود از جمله ساخت و نصب انواع درب و پنجره UPVC، نماها و پارتیشن‌های شیشه‌ای را به این مجموعه بسپارید. 

قیمت شیشه فلوت

فرایند تولید شیشه فلوت

از آنجایی که انواع شیشه در دنیای امروز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، دانستن اطلاعاتی درباره نحوه ساخت آن‌ها ضروری است. در تولید این محصولات همه چیز با ترکیبی از مواد اولیه خام مانند ماسه، سنگ آهک، دولومیت و سودا شروع می‌شود. این متریال در یک کوره ذوب به گونه‌ای با یکدیگر ترکیب شده که شیشه مذاب تشکیل گردد. 

در پروسه ساخت این محصول یک نوار حاوی شیشه مذاب به دمای بیش از 1000 درجه سانتیگراد رسیده از یک کوره درون یک وان کم عمق ریخته می‌شود. داخل این وان با طول تا 60 متر و عمق 4 تا 8 متر یک فلز مذاب( معمولا قلع) پر خواهد شد. بلور مذاب شده داخل قلع غوطه‌ور شده و به مرور زمان خنک می‌گردد. سپس مواد موجود برای تشکیل یک سطح صاف پخش خواهد شد. سرعت کشیدن نوار حاوی مواد مذاب میزان ضخامت محصول نهایی را تعیین می‌کند. غلتک‌های موجود در بالای دستگاه برای کشیدن و نازک کردن شیشه مذاب در عرض 90 تا 140 اینچ با ضخامت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

در ادامه فرایند بلور سازی، به مرحله خنک کنندگی می‌رسیم. برای این منظور دما به مرور از 1100 درجه فارنهایت به 200 درجه کاهش می‌یابد. این تغییر دما روی نواری به طول تقریبا 800 فوت انجام می‌گیرد. در نهایت متخصصان بلور تخت شده را برش داده و اضافات آن را جدا می‌کنند. البته این بقایای اضافی مجددا به مخزن ذوب و پروسه تولید باز می‌گردند. در طول پروسه ساخت، جو داخل محفظه به خوبی کنترل می‌شود. همچنین دلیل استفاده از قلع در این فرایند این است که این ماده تنها فلز پایدار در حالت مایع در دمای بالای 600 درجه سانتیگراد است.

فرایند تولید شیشه فلوت

چه عواملی بر قیمت شیشه فلوت تأثیرگذار است؟

انواع بلور اعم از ساده، تخت، سکوریت و غیره از لحاظ قیمت تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند. همچنین قیمت هر یک از این محصولات نیز با توجه به عوامل مختلف متغیر است. برخی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت شیشه تخت عبارتند از:

  • ابعاد شیشه مورد نیاز مشتری: برای تولید بلور نوع تخت قالب‌های مخصوصی به کار می‌رود. حال اگر مشتری به محصولی خارج از ابعاد استاندارد نیاز داشته باشد، هزینه تولید آن افزایش می‌یابد.
  • ضخامت: حتی افزایش یک میلی‌متری ضخامت بلور نیز روی قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. برای استعلام قیمت به روز انواع شیشه فلوت به وب‌سایت آریا سازوکار مراجعه کنید.
  • کیفیت مواد اولیه و میزان خالص بودن آن‌ها: هر چقدر میزان شفافیت بلور در اثر استفاده از مواد اولیه مرغوب بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.
  • طرح و الگوی به کار رفته روی بلور: برخی از بلورها با کمک فرایندهای خاص دارای طرح‌های زیبایی هستند. این فرایندها ضمن افزایش نمای بلور و همچنین بهبود کارایی آن در محیط‌های ساختمانی موجب بیشتر شدن قیمت آن نیز می‌شوند.
  • نحوه فروش و عرضه محصول: اگر شما محصولی را از واسطه‌ها خریداری کنید، مسلما باید هزینه بیشتری را برای آن بپردازید. اما در صورتی که کالای مورد نیاز خود را به طور مستقیم از کارخانه یا نمایندگی‌های معتبر آن بخرید، به میزان قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. آریا سازوکار یکی از مراکزی است که باکیفیت‌ترین نوع بلور را از مجتمع‌های تولیدی بزرگ مانند کارخانه ایمنی شرق به شما عرضه می‌کند.

چه عواملی بر قیمت شیشه فلوت تأثیرگذار است؟

کاربرد شیشه فلوت

همانطور که بیان شد، بلور فلوت به طور گسترده در صنایع ساخت‌وساز، مصارف خانگی و آینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت آینه، بلوری مناسب است که صاف و بدون اعوجاج باشد. زیرا وجود موج در شیشه باعث می‌شود که آینه نهایی از نظر استانداردهای لازم کیفیت مطلوب را نداشته باشد. به همین دلیل فلوت بهترین انتخاب برای ساخت آینه است.

این نوع متریال در ضخامت‌های متفاوتی تولید شده و بسته به ضخامت آن در مصارف گوناگون استفاده می‌شود. ضخامت این محصول معمولا بین 2 تا 20 میلی‌متر است. البته نمونه‌های دارای ضخامت 4 تا 8 میلی‌متر بیشترین کاربرد را در ساختمان‌ها و به خصوص برای ساخت پنجره‌ها دارند. همچنین گروه تولیدی آریا سازوکار از انواع بلور از جمله فلوت برای ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده می‌کند. از دیگر موارد مصرف این نوع متریال ساختمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه پله‌های شیشه‌ای.
  • تزیین نما و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها.
  • ساخت آکواریوم‌های بزرگ و کوچک.
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش انتقال صدا به درون ساختمان.

در این مطلب از آریا سازوکار علاوه بر معرفی فرایند تولید بلورهای فلوت و کاربرد آن‌ها، با عوامل موثر بر قیمت این محصولات نیز آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات این سایت را مطالعه فرمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول قیمت شیشه فلوت

قیمت شیشه فلوت چگونه تعیین می شود؟

قیمت شیشه فلوت تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله اندازه و ابعاد شیشه، ضخامت، نوع، کیفیت شیشه، شرایط بازار، میزان عرضه و تقاضا، استفاده‌های خاص و شرکت تولیدکننده قرار می گیرد و طبق همین موارد قیمت نهایی تعیین می شود.

قیمت شیشه فلوت نسبت به سایر شیشه ها چگونه است؟

قیمت شیشه فلوت نسبت به سایر انواع شیشه‌ها، با توجه به ویژگی‌ها، کاربردها، تکنولوژی‌های تولید، کیفیت و سایر عوامل مرتبط می‌تواند متفاوت باشد. در واقع شیشه فلوت عمدتا برای مصارف زیبایی، حفاظت از حریم خصوصی و کاهش انعکاس نور استفاده می‌شود. این کاربردهای خاص می‌توانند به عنوان یک فاکتور افزایش قیمت شیشه فلوت مطرح شوند.

قیمت شیشه فلوت بر اساس مترمربع یا واحد دیگری محاسبه می‌شود؟

قیمت شیشه فلوت و دیگر محصولات شیشه‌ای معمولا بر اساس مترمربع محاسبه می‌شود. این به این معناست که قیمت به ازای هر واحد متر مربع از شیشه فلوت تعیین می‌شود. این روش محاسبه به فروشندگان و خریداران امکان مقایسه و تخمین دقیق‌تر هزینه‌ها را می‌دهد.