روش اجرای نمای کرتین وال

یکی از مهم ترین مسئله در ساختمان نما می باشد، که نقش مهمی در زیبایی و عایق بندی ساختمان دارد، نمای ساختمان را بر اساس جو آب و هوا، تعداد طبقات، سلیقه، بودجه و منطقه جغرافیایی می توان انتخاب کرد که به صورت یک لایه محافظ از ساختمان محافظت می کند. نما انواع گوناگونی دارد که با توجه به مصالحی که در آن به کار رفته نامگذاری می شود، کرتین وال در واقع همان نمای لامل است و دارای ساختاری خود ایستا می باشد، این نما به وسیله شیشه انجام می شود به گونه ای که سازه های کرتین وال سنگینی شیشه را تحمل و باری را به ساختمان تحمیل نمی کنند. در اصل نمای کرتین وال همان نمای شیشه ای است که با نصب صحیح آن می توانید نمای ساختمانی زیبا و مقاومی داشته باشید، این نما به صورت سازه بوده و از بهترین نماها در ارتفاع به حساب می آید.

نصب کرتین وال

نما کرتین وال می تواند عایق حراتی، رطوبتی و صوتی خوبی باشد همچنین سبب بهینه سازی دمای محیط و نور می شود که این امر مصرف انرژی را کاهش می دهد، از دیگر ویژگی های این نما سبکی، نصب آسان، زیبایی فراوان و مقرون به صرفه بودن آن را می توان نام برد. اگر بخواهیم به صورت فنی کرتین وال را توضیح دهیم باید گفت این سازه شاسی و لاملی است که در نمای ساختمان قرار گرفته و شیشه روی این سازه ها نصب می شوند به همین خاطر وزن وارده بر ساختمان کاهش پیدا می کند. پروفیل های کرتین وال به گونه ای است که آب بندی بسیار عالی دارد و این ویژگی به دلیل وجود لاستیک های درزبند ضخیم و با دوام می باشد.

نصب کرتین وال

مراحل نصب و اجرای کرتین وال

  • ابتدا باید براکت های عمودی و افقی را برای نگه داری و تراز پروفیل ها تهیه کنید، براکت ها به وسیله رول بوت ها به سقف و تیرها وصل می شوند.
  • نصب مولیون ها یا همان پروفیل های عمودی، این قسمت با استفاده از پیچ و مهره طولی انجام می شود، برای جلوگیری از لیز خوردن پروفیل ها از ترمز براکت استفاده می شود.
  • نصب پروفیل های افقی یا ترنسم به پروفیل های عمودی
  • پر کردن فریم ها با شیشه
  • نصب پروفیل نگهدارنده شیشه برای فیکس کردن شیشه روی سازه آلومینیوم
  • نصب پروفیل عایق، برای جلوگیری کردن از انتقال حرارتی
  • نصب لاستیک های درزبند برای آبندی و عایق کردن در برابر هوا و گرد و خاک
  • نصب پروفیل های پرسور پلیت، این عمل برای فشرده کردن شیشه ها به لاستیک های درزبند و نگهداری شیشه در پنجره کرتین وال انجام می شود که به صورت دو طرف روی لاستیک آبندی قرار می گیرد.
  • در انتها با نصب کاور نما را تکمیل می کنید، کاورها دارای تنوع بسیاری هستند و در صورت تمایل می توان از لوورهای آلومینیومی نیز در نما استفاده کنید.

شیشه هایی که در این نما به کار می روند می توانند 1، 2 یا 3 جداره باشند که با توجه به مدل، ابعاد، بار وارده، ارتفاع و عرض مدول بندی و ... یکی از آن ها را می توان انتخاب کرد.
طراحی سطح مقطع لامل باید به گونه ای باشد که شیارها با لامل ها قفل شوند و شیشه ها در بین مولیون و ترنسم قرار بگیرند، لامل ها خود ازجنس های فولاد، آلومینیوم و چوبی هستند که مدل آلومینیومی آن عملکرد بهتری دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید