معایب توری پلیسه

استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و کمک گرفتن از علم مواد، سبب ایجاد محصولاتی در صنعت شده است که ویژگی های منحصر به فردی دارند و شامل وزن کم، کارآیی بالا و همچنین سبب جلوگیری از هدررفت مواد اولیه می شوند، اما در مواردی نیز این محصولات دارای معایبی هستند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند. برای نمونه توری پلیسه را می توان نام برد که هدف اصلی استفاده از آن جلوگیری از ورود حشرات و پشه می باشد، که علاوه بر مزایای فراوانی که دارد می تواند معایبی نیز داشته باشد که در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی معایب آن پرداخته می شود.

معرفی توری پلیسه

توری های پلیسه یا توری های تاشو، محصولات فلزی (یا از سایر مواد همانند پلیمر) شبکه بندی شده ای هستند که جایگزین توری های پارچه ای (نخی) و حصیری شده اند و در دو نوع تکی (ثابت یا متحرک) و دوبل در بازار موجود می باشند، تا از ورود حشرات به داخل فضای خانه جلوگیری به عمل آورند و بر روی چهار چوب در یا پنجره قرار می گیرند که به آسانی نصب می شوند و امروزه در پنجره های دو جداره بسیار کاربرد دارند.

معرفی توری پلیسه

عیوب توری پلیسه

به صورت کلی می توان معایب این نوع توری پنجره را به شرح زیر اشاره کرد:

  • بالا بودن قیمت این نوع توری ها در مقایسه با موارد جایگزین؛ زیرا این توری ها وارداتی بوده و قیمت آنها تحت تاثیر نوسانات بازار ارز قرار می گیرد و قاب این توری ها از جنس آلومینیوم است که قیمت بالایی دارند.
  • در صورت رسیدن آب و رطوبت به آن توری ها، پایداری و عمر آنها کاهش می یابد و برای شستشو بهتر است از دستگاه بخار شو استفاده کرد.
  • نیاز به دقت فراوان در زمان نصب یا جداسازی دارند تا آسیبی به توری یا ریل ها وارد نشود و باید افراد متخصص و با تجربه این عملیات را انجام دهند.
  • نیازمند طراحی مناسب می باشند تا در صورت نیاز بتوان به راحتی جدا شوند.
  • اگر مواد اولیه مورد استفاده در این توری ها مناسب و باکیفیت نباشند، عمر و استحکام آنها کاهش می یابد و دچار پوسیدگی می شود؛ پس بنابراین باید از تولید کنندگان معتبر خریداری شده و قبل از خرید و نصب باید بررسی شوند و همواره قیمت بالایی دارند.
  • مقاوم نبودن در برابر نیروی باد و سایر نیروهای خارجی
  • قابلیت اشتعال این توری ها مخصوصا زمانی که از مواد پلیمری ساخته شده باشند.

محصولات جدید ساخته شده علاوه بر داشتن مزایای فراوان، می توانند در مواردی معایبی نسبت به محصولات قدیمی داشته باشند که همواره باید از این معایب مطلع بود تا بتوان تصمیم مناسبی را اخذ کرد. در زمینه توری پلیسه (که امروزه بسیار متداول شده است) نیز معایب آن اشاره شد و با دانستن این معایب می توان اقداماتی انجام داد که سبب افزایش طول عمر و پایداری آنها شویم.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید