معایب کرتین وال

کرتین وال (دیوار پرده ای) به عنوان دیواری نازک و معمولاً با قاب آلومینیومی حاوی شیشه، صفحات فلزی یا سنگ نازک گفته می شود که به صورت نمای مدرن نیز کاربرد دارد. قاب بندی به سازه ساختمان متصل است و بارهای کف یا سقف ساختمان را حمل نمی کند. بارهای باد و گرانش کرتین وال به سازه ساختمان و به طور معمول به کف منتقل می شوند. سیستم کرتین وال یکی از عناصر فناوری نما در ساختمان های بلند را تشکیل می دهد. نماها شامل دیوار پنجره، عناصر روکش دار و کرتین وال هایی است که نمای خارجی ساختمان را تولید می کند. سیستم های کرتین وال همانند عناصر سازه ای ساختمان از اهمیت ساختاری برخوردار هستند. از آنجا که در معرض جو خارجی قرار دارد، باید به درستی طراحی، نصب و نگهداری شود و عملکرد و پایداری آن به طور دقیق طراحی شود.

عیب اصلی کرتین وال

معایب کرتین وال معمولا به خاطر هزینه های متحمل شده به ساخت و نگهداری این پنجره هاست. به عنوان مثال، کرتین وال برای تکمیل نیاز به شیشه و فولاد اضافی دارند. این مواد می توانند در برابر عناصر آب و هوایی (زنگ زدگی، رسوبات معدنی، لکه ها) آسیب پذیر شوند در نتیجه آنها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند تا زیبایی ظاهری خود را همانند روز اول حفظ کنند. برای جلوگیری از رطوبت و باد، باید یک محافظ روی محیط قرار داده شود و این محافظ باید هر 10 سال یک بار باید تعویض شود. هزینه های ساخت نیز ممکن است به دلیل اضافه شدن کرتین وال به نمای ساختمان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. هزینه ها همچنین ممکن است به دلیل عملیات اضافی بیشتر افزایش یابد (به عنوان مثال جلوگیری از کاهش انتقال گرما).

عیب اصلی کرتین وال

سایر معایب کرتین وال

یکی از معایب دیگر کرتین وال می تواند تأخیر در پروژه باشد. نصب این سازه ها ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی به تأخیر بیفتد. همچنین زمان نصب آنها در انجام پروژه می تواند طولانی باشد. این می تواند به نوبه خود منجر به هزینه های اضافی برای نیروی کار و نیروی انسانی شود. به عنوان مثال کرتین وال با استفاده از ابزار چوب، زمان زیادی برای جمع آوری نیاز دارند و عملکرد آنها به کیفیت نصب بستگی دارد. برخی از انواع کرتین وال ها به صورت یکپارچه از فریم های مونتاژ شده در کارخانه تشکیل شده اند که زمان و هزینه نصب را کاهش می دهد اما هزینه های بیشتری را برای حمل و نقل و ذخیره سازی متحمل می شود.
از جمله معایب دیگر کرتین وال، نیازمند بودن به نیروی متخصص جهت نصب است. طراحی قاب و پانل با توجه عملکردهای متفاوت عایق حرارتی، مانع در برابر نفوذ آب، باز و بسته کردن درب و پنجره ها، جلوگیری از افتادن قاب ها و شیشه ها، انتقال بارهای اجزایی آن به سازه های اصلی ساختمان، لولا و اتصالات محکم و مقاومت در برابر انواع عوامل خارجی باید توسط نیروی کار ماهر و با تجربه انجام شود. در صورتیکه در هر مرحله از نصب کرتین وال از افراد غیر متخصص استفاده شود، به مرور زمان اجزای آن جدا می شوند و باعث تخریب آن می گردد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید