نحوه نصب پارتیشن

یکی از به روزترین عملیات ساخت و ساز داخلی نصب پارتیشن است. پارتیشن کمک زیادی به دکوراسیون داخلی محیط های مختلف می کند و هزینه ها را نیز به شدت کاهش می دهد. پارتیشن بیشتر برای محیط های تجاری و اداری انجام می شود و انواع مختلفی نیز دارد‌. در ادامه این مطلب از ساز و کار بعد از خواندن تعریفی در مورد پارتیشن، به آموزش نصب پارتیشن اداری خواهیم پرداخت.

پارتیشن اداری چیست

پارتیشن Partition در لغت به معنی قسمت بندی است. گاهی در محیط های اداری نیاز است فضاهای جدید اضافه شود؛ بنابراین بدون نیاز به ساخت دیوارهای آجری و ثابت، به نصب و اجرای پارتیشن روی آورده می شود که ضمن به وجود آوردن فضاهای مختلف، قابل تفکیک، تغییر مکان و جابجایی هستند. برای ساخت پارتیشن از متریال مختلفی نظیر چوب، آلومینیوم و شیشه بهره گرفته می شود. در اداره ها پارتیشن شیشه ای اداری و چوبی جایگاه ویژه ای دارد و از آن برای ایجاد فضاها، اتاق ها و غیره استفاده می گردد.

آموزش نصب پارتیشن اداری

نصب پارتیشن شیشه ای اداری معمولا در چند مرحله انجام می شود که در این بخش به آموزش آن خواهیم پرداخت:

  • مرحله اول، انتخاب متریال: قبل از هر چیز بهتر است متریال مورد نظر برای ساخت پارتیشن بسته به بودجه و نوع محیط انتخاب شود. پارتیشن می تواند ام دی اف یک یا دوجداره، آلومینیوم یک یا دوجداره و یا نیمه یا تمام شیشه ای و یا پارتیشن شیشه ای رنگی باشد.
  • مرحله دوم، اندازه گیری: بعد از انتخاب متریال، متخصص ساخت پارتیشن محل مورد نظر را با دقت اندازه گیری می کند و محل قرارگیری پارتیشن را مشخص می کند. پارتیشن اداری می تواند تا نیمه یا تا سقف باشد و آن هم بسته به نیاز انجام می شود.
  • مرحله سوم، ساخت پارتیشن ها: در این مرحله قطعات پارتیشن به صورت پیش ساخته در کارگاه تولید می شوند. ستون ها، ریل ها، درب ها، دیواره ها و قیدها هرکدام طبق طراحی و اندازه گیری ساخته می شوند.
  • مرحله چهارم، نصب پارتیشن: در مرحله آخر نیز تمام قطعات پیش ساخته جهت نصب به محل موردنظر برده می شوند‌. ابتدا ریل ها و قیدها و ستون ها در جای خود محکم شده و بعد دیواره ها و درب و پنجره پارتیشن به آن متصل می شوند. پرکاربردترین نوع پارتیشن آن است که نیمی از متریال آن شیشه باشد، زیرا می توان برند شرکت یا نام اداره را روی آن برچسب کرد.

آموزش نصب پارتیشن اداری

مزایای پارتیشن اداری

پارتیشن اداری به این دلیل خوب است زیرا:

  • باعث ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان می شود.
  • باعث افزایش جذابیت و حرفه ای بودن کار شرکت می شود.
  • باعث جلوگیری از گسترش صدا می شود.
  • باعث افزایش حس تمرکز در کارکنان موقع انجام وظیفه می شود.
  • از لحاظ تنوع و سرعت نصب و اجرا بهتر از ساخت و ساز آجری و بتنی انجام می شود و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه است.

پارتیشن بندی در اداره ها مدت زیادی است که مرسوم شده و کارفرماها بدون نیاز به صرف هزینه بالا می توانند از تنوع و زیبایی پارتیشن و مزایای آن بهره ببرند. بهتر است برای اینکار از متخصصان این حوزه جهت اجرای پارتیشن حرفه ای بهره بگیرید. برای سفارش و خرید پارتیشن شیشه ای ارزان با سازوکار تماس بگیرید.

 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید