انواع توری پنجره


در فصول گرم سال نیاز به باز کردن پنجره بیش از سایر اوقات احساس می شود، اما وجود حشره های مزاحم در این فصول همیشه باعث مشکل برای ما خواهد شد. بهترین و ساده ترین راهکار برای حل این مشکل استفاده از توری برای پنجره ها می باشد. امروزه راه های مختلفی برای نصب توری بر روی پنجره خود دارید و همچنین تنوع محصولی بالای توری ها به شما اجازه می دهند که به راحتی محصول سازگار با نیاز خود را بیابید و از آن استفاده کنید. پس به این ترتیب فهمیدیم که انتخاب توری مناسب کار سختی نیست. اما پیشنهاد ما به شما این است که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا انواع توری پنجره را خدمت شما معرفی کنیم تا در زمان خرید و نصب توری بتوانید با آگاهی و هوشمندانه تر عمل کنید.

انواع توری 

انواع توری پنجره را می توان به دو دسته تقسیم کرد: «توری متحرک و توری ثابت» توری های ثابت معمولاً در مکان های مورد استفاده قرار می گیرند که هیچ رفت و آمد از آنها انجام نمی‌شود مانند پنجره ها. اما در صورتی که شما توری را برای درب اتاق خود می خواهید بهتر است که سراغ توری های تحرک بروید. در مرحله بعد توری پنجره را با توجه به جنس آن دسته بندی می کنند. این توری ها عبارتند از:

توری پنجره امنیتی: این نوع توری از جنس فولاد است و از لحاظ امنیتی دارای مقاومت بیشتری از سایر انواع تولید می باشد. در صورتی که شما از توری در مکان‌های استفاده می کنید که احتمال ضرب دیدن وجود دارد این توری ها برای شما گزینه خوبی خواهد بود.

توری گالوانیزه: مقاومت بالای این توری ها در برابر تغییرات دما و همچنین بالا بودن مقاومت فیزیکی آنها باعث شده است که بیشترین استفاده را در مکان‌های داشته باشند که تغییرات ناگهانی دما بسیار رخ می‌دهد. به یاد داشته باشید که این نوع توری در برابر تغییر رنگ مقاومت خوبی دارد.

توری پنجره آلومینیومی: این نوع توری برای پنجره های آهنی و آلومینیومی استفاده می شود و به عنوان یکی از توری های قدیمی آن را می شناسیم. این نوع توری در طولانی مدت رنگ خود را از دست میدهد و برای پاکسازی آن به مشکل برمی خورید به همین دلیل است که بعد از مدتی ممکن است این توری ها مانع دید شما شوند و از ورود نور به فضای داخلی جلوگیری کنند.

توری پنجره UPVC: این توری ها جدیدترین محصولات در این عرصه هستند که با استفاده از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس تولید می‌شوند و بیشترین استفاده را برای پنجره‌های UPVC دارند. این توری ها مزایای زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از: مقاوم در برابر نور آفتاب، عدم تغییر رنگ در گذر زمان، ضد گرد و غبار هستند و همین باعث میشود که روند عبور نور و هوا بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا کند.

 

انواع توری

انواع توری پنجره از نظر نوع اتصال

توری پلیسه ای: این توری ها به توری آکاردئونی نیز معروف هستند و برای انواع پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توری ها به صورت کرکره ای باز و بسته می شوند و مقاومت بالایی دارند که از خراب شدن و پارگی آنها جلوگیری می کند.

توری مگنتیک: توری آهنربایی یا مگنتیک شباهت زیادی به توری پلیسه ای دارد، با این تفاوت که شما هر گاه خواستید می توانید به راحتی توری پنجره را از قاب آن جدا کنید. این توری ها دارای استحکام بالایی هستند و از آنجایی که با استفاده از قفل مگنتی به صورت خودکار بسته می شوند و نصب آنها نیز برای شما راحت خواهد بود.

توری رولینگ: این توری ها دارای یک قاب ثابت هستند و به صورت کرکره ای، عمودی، افقی یک طرفه را افقی دو طرف باز و بسته می شوند.

توری لولایی: همانطور که از نام آن ها می توانید حدس بزنید این توری هم مانند در و پنجره با استفاده از لولا بازو بسته می شوند و عمر کوتاه تری نسبت به سایر نمونه ها دارند.

توری ریلی: این نوع توری مناسب برای پنجره و همچنین درب ها است، از آنجایی که قاب آن به صورت ریلی نصب و استفاده می شود به آن توری ریلی می گویند.

 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید