راهنمای خرید پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره نسل جدیدی از پنجره هستند که انقلابی عظیم در صنعت ساختمان سازی به پا کردند؛ به گونه‌ای که دیگر خبری از اتلاف انرژی و شکسته شدن گاه و بی گاه شیشه‌ها نیست. بسیاری از ساختمان‌ها برای جلوگیری از شکسته شدن شیشه‌های پنجره خود مجبور بودند از حفاظ‌های نرده‌ای استفاده کنند؛ حفاظ‌هایی که میدان دید افراد را در منزل تا حد زیادی کاهش می‌دادند. گذشته از این‌ها مدرنیته شدن زندگی مردمی لزوم استفاده از پنجره‌های مدرن و شیک را در صنعت ساختمانی ضروری می‌کرد. از این رو، تولیدکنندگان با خلق ایده‌های نوین دست به اقدامی مهم زده و پنجره‌های دوجداره (UPVC) را تولید کردند. اما، این پنجره‌های هر چقدر هم که مدرن باشند، باز هم ایراداتی دارند که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد. برای خرید پارتیشن شیشه ای در انواع مختلف می توانید با کارشناسان مجموعه ساز و کار در ارتباط باشید. 

اهمیت خرید پنجره‌های دوجداره در زندگی مردم

اهمیت پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی را باید از 3 منظر مختلف بررسی کرد. مقاله پیش رو این امکان را به شما می‌دهد تا با اهمیت این پنجره‌های آشنا شوید.

  • عایق حرارتی مناسب: اولین فاکتوری که جایگاه پنجره‌های دوجداره را در زندگی مردم پراهمیت کرده، عایق بودن آن‌ها در برابر حرارت است. این روزها به دلیل بالا بودن هزینه‌های مصرف انرژی لزوم استفاده از پنجره‌های دوجداره ضروری است. این پنجره‌ها به دلیل مجهز بودن به پروفیل و عایق‌های مناسب جلوی هدر رفتن انرژی را می‌گیرند.
  • عایق صوتی: یکی دیگر از فاکتورهایی که خرید این پنجره‌ها را مهم کرده، مقاومت آن‌ها در برابر رد و بدل شدن صدا است. در واقع هیچ صدایی امکان رد شدن از فضای خالی بین این شیشه‌ها را ندارد. کافیست در یک مکان شلوغ این پنجره‌ها را باز کنید. حال پس از چند دقیقه آن‌ را ببندید؛ خواهید دید که صدای بیرون تا چه حد کاهش می‌یابد.
  • عایق گرد و غبار: پنجره‌های قدیمی منشا نفوذ گرد و غبار به درون خانه بودند. به دلیل این که درزهای پنجره‌های قدیمی به خوبی عایق بندی نبودند، امکان نفوذ گرد و غبار به خانه بسیار زیاد بود؛ اما، با نصب پنجره‌های دوجداره این مشکل کاملا برطرف شده و دیگر خبری از نفوذ گرد و خاک به خانه نیست.

نکات مهم در زمان خرید پنجره دوجداره

 

قبل از خرید پنجره دوجداره به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکنون که با ویژگی‌های منحصربفرد پنجره‌های دوجداره آشنا شدید، زمان آن رسیده تا به چند نکته مهم پیش از خرید این نوع از پنجره‌ها توجه کنید.

  • توجه به پروفیل پنجره: یکی از فاکتورهای بسیار مهم پیش از خرید پنجره‌های دوجداره، میزان و نوع پروفیلی است که در آن به کار رفته است. در واقع هر پروفیل، مخصوص یک مکان خاص با ویژگی‌های مختلف است. بنابراین در هنگام خرید باید با توجه به شرایط منزل خود به ضخامت دیواره پروفیل توجه کنید. این ضخامت به طور استاندارد حدود 3 میلی‌متر است. مورد بعدی جنس پروفیل است. توجه داشته باشید که پروفیل‌های آلومینیومی و آهنی کارایی چندانی ندارند؛ چراکه موجب اتلاف انرژی می‌شوند. از این رو، باید به دنبال پروفیل‌های UPVC، آلوود و آلومینیوم ترمال بریک بود. 
  • توجه به یراق‌آلات و اتصالات فلزی: به یاد داشته باشید که هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. شما می توانید قبل از خرید برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره اقدام کنید. برخی از افراد برای کاهش هزینه‌ها اقدام به خرید یراق‌آلات بی‌کیفیت و ارزان می‌کنند که این امر می‌تواند در آینده آن‌ها را با مشکلات اتلاف انرژی مواجه کند. بنابراین، در هنگام خرید حتما از یراق‌آلات باکیفیت خریداری کنید. 
  • توجه به تقویت کننده گالوانیزه: تقویت کننده گالوانیزه موجب استحکام درب و پنجره دوجداره می‌شود. مقدار این تقویت کننده باید متناسب با ابعاد محفظه قرارگیری تعیین شود؛ به گونه‌ای که ضخامت ورق آن حداقل از 1.5 میلی متر کمتر نباشد. 
  • توجه به نوار درزبندی: از آن جایی که پنجره‌های قدیمی دارای لوله‌های آهنی بودند؛ همین امر در درازمدت موجب هرز شدن و حتی درآمدن لوله‌ها به دلیل ترافیک بالای استفاده از آن می‌شد. بنابراین، در پنجره‌های دوجداره نیز باید از نوار درزبندی محکم استفاده کرد تا مقاومت بالایی از خود در برابر باز و بسته شدن مکرر پنجره نشان دهد. ترجیحا باید از درزهایی با جنس EPDM استفاده شود. 
  • توجه به جنس شیشه: فاکتورهای مهمی در جنس شیشه نقش دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از ضخامت شیشه، چسب شیشه، خلاء میان شیشه، رطوبت گیر. در واقع برای جلوگیری از نفوذ رطوبت باید از رطوبت گیرهای باکیفیت استفاده کرد. همچنین برای افزایش کیفیت شیشه دوجداره میان آن را خلاءسازی کرده و آن را با گاز مخصوص پر می‌کنند. از این رو، هنگام خرید به این فاکتور توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای پنجره های دوجداره با مشاورین سازوکار در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید