بهترین پنجره برای ساختمان

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر در فرایند ساختمان سازی، بسیاری از مصالح نیز به روز شده و دیگر خبری از نمونه‌های قدیمی در بازار نیست. نمونه بارز این تغییرات در واقع در پنجره‌ها است؛ به گونه‌ای که پنجره‌های فلزی و قدیمی جای خود را به نمونه‌های دوجداره داده‌اند. اگر نگاهی به ساختمان‌های نوساز بیاندازید، متوجه خواهید شد که دیگر خبری از پنجره‌های قدیمی نبوده و اکثر آن‌ها مجهز به پنجره‌های UPVC هستند. پنجره‌های دو جداره از لحاظ زیبایی و کیفیت حرف اول را در بین پنجره‌ها زده و گزینه مناسبی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی هستند. در واقع موادی که در آن‌ها به کار برده شده عایق مناسبی در برابر رد و بدل شدن دما هستند. به طوری که در تابستان مانع هدر رفتن باد خنک کولر شده و در زمستان نیز از خروج هوای گرم جلوگیری می‌کنند.

مروری بر انواع بهترین پنجره ها برای ساختمان

پنجره‌های دو جداره در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام بسته به محیط خانه به کار برده می‌شوند. در ادامه به برخی از مدل‌های این نوع از پنجره اشاره می‌کنیم.

پنجره دوجداره ثابت: این نوع از پنجره پرکاربردترین پنجره دوجداره است. در واقع در بیشتر منازل از این پنجره‌ها به وضوح دیده می‌شود. این پنجره‌ها از نظر قیمت و هزینه نصب نسبت به سایر نمونه‌ها ارزان‌تر بوده و سادگی مثال‌زدنی دارد. بازده این پنجره به دلیل ثابت بودن از سایر مدل‌های دو جداره بیشتر است. نصب این پنجره‌ها بسیار ساده بوده و عایق مناسبی در برابر حرارت، گرد و غبار و نفوذ رطوبت هستند.

پنجره دوجداره تک حالته: اگر به دنبال پنجره‌های دوجداره با قابلیت باز و بسته شدن هستید، نمونه‌های تک حالته گزینه مناسبی برای شما هستند. پنجره‌های تک حالته دقیقا مانند پنجره‌های معمولی قدیمی عمل کرده و به راحتی باز و بسته می‌شوند؛ با این تفاوت که عایق مناسبی در برابر نفوذ رطوبت، اتلاف انرژی و ورود صدا هستند. این پنجره‌ها بر روی یک محور افقی گشوده شده و هوای تازه را به درون خانه منتقل می‌کنند. یکی از قابلیت‌های منحصربفرد پنجره تک حالته امکان تغییر آن به پنجره دوجداره دوحالته است. به گونه‌ای که با تغییر جهت بازشوی آن می‌توان این ویژگی را عملی کرد.

پنجره دو جداره، بهترین پنجره برای ساختمان

پنجره دوجداره دوحالته: این پنجره‌ها نمونه پیشرفته پنجره‌های دوجداره هستند. به گونه‌ای که از دو جهت افقی و عمودی، بر روی دو محور افقی و عمودی باز و بسته می‌شوند. پنجره‌های دوحالته به مراتب از نمونه‌های قبلی باکیفیت‌تر هستند و این امکان را به خریداران می‌دهند تا زا زیبایی‌های طبیعت بیرون لذت ببرند. شفافیت شیشه‌های این نوع از پنجره به قدری بالاست که مناظر دوردست به راحتی قابل مشاهده هستند. این پنجره‌ها از نظر امنیت نیز فوق‌العاده هستند؛ چراکه یراق‌آلات به کار برده شده در آن‌ها بسیار مقاوم بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند. شما می‌توایند این پنجره‌های در ابعاد مختلف سفارش داده و از خرید آن نهایت لذت را ببرید.

پنجره دوجداره مدل آکاردئونی: معمولا، این پنجره‌ها در محیط‌های بسیار عریض به کار برده می‌شوند. هنگامی که عرض محیط شما بیش از 3 متر باشد، لزوم استفاده از پنجره‌های آکاردئونی ضروری می‌شود. چراکه این امر دیگر فضای زیادی را اشغال نکرده و موجب سهولت در باز و بسته شدن پنجره می‌شود. 

پنجره دوجداره سایبانی: این پنجره‌ها همانطور که از نامشان پیداست به شکل سایبان عمل می‌کنند. موارد استفاده از این پنجره‌ها معمولا در حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است که فضای کمی برای باز و بسته شدن پنجره به صورت افقی یا عمودی است. این پنجره تنها از محور افقی باز و بسته شده و هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند. البته، این شما هستید که نوع بازشوی آن را تعیین می‌کند؛ به طوری که یا از بالا به پایین باز شود و یا از پایین به بالا.

بهترین پنجره برای خرید چه نوع پنجره‌ای است

با توجه به توضیحات فوق می‌توان این نتیجه را گرفت که پنجره‌های دو جداره به مراتب از نمونه‌های ساده و معمولی بهتر هستند. این پنجره‌ها بهترین عایق صدا و انرژی هستند و در تمامی فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با خرید این نوع از پنجره در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید. در طول تابستان با روشن بودن سیستم‌های سرمایشی دیگر نگران خروج باد خنک به بیرون از منزل نبوده و در فصول سرد نیز هیچ حرارتی از درز پنجره‌ها به بیرون هدایت نمی‌شود.

 درصورت تمایل به خرید انواع پنجره با مشاورین سازوکار مشورت کنید تا از خرید خود لذت ببرید.

 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید