ایده برای توری پنجره

با فرا رسیدن فصل تابستان، نیاز به توری پنجره بیش از هر فصلی احساس می شود. توری پنجره که ممکن است آن را با اسم توری پشه بند بشناسید، برای جلوگیری از ورود حشرات ریز و درشت، گرد و غبار و حتی جلوگیری از تابش آفتاب استفاده می شود. توری پنجره دو نوع ثابت و متحرک دارد. توری ثابت برای پنجره و متحرک بیشتر برای درب منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع توری پنجره

توری در انواع مختلف ثابت و متحرک ساخته می شود و این توری ها عبارتند از: 

  • توری پنجره یو پی وی سی
  • توری پلیسه ای
  • توری مگنتیک
  • توری آلومینیومی
  • توری لولایی
  • توری رولینگ
  • توری گالوانیزه
  • توری ریلی
  • توری امنیتی
  • توری ثابت یو پی وی سی
  • توری چسبی
  • توری خورشیدی

توری پنجره

 مدل های مختلف توری پنجره

توری پنجره یو پی وی سی

توری پنجره یو پی وی سی با الیاف فایبرگلاس تولید شده است. این توری ها برای پنجره های دوجداره استفاده می شوند و در ابعاد مختلف و با طرح های زیبا ساخته می شود. در شرایط آب و هوایی مختلف احتمال ایجاد آسیب و پوسیدگی در آن ها کمتر است و قابل شستشو هستند.

توری پنجره رولینگ

یکی از پرطرفدارترین توری است که برای پنجره های دوجداره و معمولی استفاده می شود. جنس توری از آلومینیوم و با رنگ الکترو استاتیک پوشیده شده است.

توری پنجره چسبی

این نوع توری مقاومت توری های آلومینیومی و مانند آن را ندارد و ممکن است با وزش باد استحکام خود را از دست دهد، ولی برای مواقع ضروری، یکی از راحت ترین توری های شناخته شده برای پنجره است.

توری پنجره پلیسه ای

این نوع توری با اسم آکاردئونی نیز شناخته می شود. توری پلیسه ای یکی از بهترین مدل های توری برای پنجره، درب، تراس ها و محیط باز است. این توری به صورت کرکره ای باز و بسته می شود و دارای مقاومت بالا است و به راحتی خراب نمی شود.

توری پنجره مگنتیک

توری مگنتیک یا آهن ربایی، مانند توری پلیسه است. استحکام بالا و نصب آسانی دارد و به صورت جمع شده از قاب پنجره جدا می شود. به علت قفل مگنتی به طور خودکار بسته می شود. این توری طرح های زیبا و متفاوتی دارد.

توری پنجره گالوانیزه

توری پنجره از جنس گالوانیزه، محکم و بادوام است و مناسب برای مکان هایی است که تغییرات دمایی ناگهانی دارند. این نوع توری ها در برابر آسیب و زنگ زدگی دارای مقاومت زیادی هستند.

نصب توری پنجره

توری پنجره خورشیدی

این نوع از توری بیشتر در کشورهای آفتاب گیر استفاده می شود. توری خورشیدی مانع ورود گرما و نور خورشید به داخل خانه می شود و تقریبا حدود ۹۰ درصد گرما را در خود نگه می دارد و معمولا در رنگ های تیره تولید می شود.

توری ثابت یو پی وی سی

نصب توری ثابت یو پی وی سی، برروی یک قاب ثابت است و قابلیت باز و بسته شدن را ندارد و فقط در مواقع تعمیر یا تعویض توری قابل باز شدن است. نصب توری باید توسط متخصص نصاب توری با تجربه انجام شود، به غیر از متخصص، اگر توسط افراد خانه نصب شود یا برای تعمیر باز شود، ممکن است تنظیم آن به هم بخورد و در جای خود قرار نگیرد. توری ثابت یو پی وی سی فقط بر روی پنجره هایی که نیاز به باز و بسته شدن ندارند، نصب می شود.

توری پنجره امنیتی

توری امنیتی بسیار مقاوم تر از توری های دیگر است. توری پنجره امنیتی از جنس فولاد است و در برابر ضربه مقاوم و ضد زنگ ساخته شده است.

توری پنجره آلمینیومی

یکی از قدیمی ترین توری ها، آلمینیومی است که برای پنجره های آهنی و آلمینیومی مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب توری های کشویی و ریلی پنجره است. این نوع توری شامل: توری ثابت، توری لولایی، توری ریلی و... می باشد.

توری پنجره لولایی

توری لولایی، توری با قاب ثابت است، حتی اگر پنجره فضایی برای قاب نداشته باشد، از توری لولایی استفاده می کنند. کمترین استهلاک و آسیب دیدگی را دارد و با هر رنگی وجود دارد.

توری پنجره ریلی

توری ریلی مناسب برای درب و پنجره های ریلی است و بر روی ریل پنجره نصب می شود. از هر دو جهت راست و چپ، باز و بسته می شود و برای شستشو می توان قاب توری را جدا کرد.

 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید