ابعاد شیشه سکوریت می‌تواند به صورت استاندارد یا دلخواه انتخاب شود. تعیین اندازه شیشه برای برش مرحله‌ای است که باید پیش از تبدیل شیشه معمولی به شیشه سکوریت انجام شود. همانطور که می‌دانید شیشه سکوریت از مقاومت بالایی برخوردار است و نمی‌شکند؛ پس برش دادن آن به این سادگی نیست و عملا غیر ممکن است. بنابراین تعیین ابعاد شیشه سکوریت و ایجاد برش روی آن باید در مراحل ابتدایی تولید صورت گیرد.
شیشه سکوریت ابتدا یک شیشه معمولی است، پس از برش دادن، وارد کوره می‌شود و شوک دمایی می‌گیرد. این شوک باعث مقاومت بسیار زیاد ساختار شیشه در مقابل حرارت، سنگینی و ضربه خواهد شد. البته نمی‌توان گفت شیشه‌های سکوریت صد در صد نشکن هستند؛ اما از مقاومت بسیار زیادی برخوردارند و تنها در شرایطی مانند حریق یا زلزله و... می‌شکنند. همچنین اگر شیشه سکوریت‌ها بشکنند، به اندازه‌ شیشه‌های معمولی خرد نمی‌شوند. به همین دلیل در بسیاری از فضاهایی که نیاز به پوششی شفاف برای دیوارها و ورودی‌ها وجود داشته باشد، از این نوع شیشه استفاده می‌شود. شیشه سکوریت می‌تواند به دو صورت خم و یا مسطح باشد.  
ابعاد شیشه سکوریت به دو صورت استاندارد و ابعاد بزرگ‌تر از استاندارد (شیشه جام) تقسیم می شوند. در ادامه در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد و همچنین در قسمت پایانی شما را در انتخاب بهترین ابعاد شیشه سکوریت برای کاربرد مورد نظرتان راهنمایی می‌کنیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید با مشاوران سازوکار تماس حاصل فرمایید.

  

ابعاد شیشه سکوریت استاندارد

ضخامت انواع ابعاد شیشه سکوریت استاندارد ۴ تا ۶ میلیمتر است. در گذشته از کوره‌های عمودی برای تولید شیشه سکوریت استفاده می‌شد و به همین دلیل امکان تولید شیشه‌های خیلی بزرگ وجود نداشت. اما امروزه با وجود کوره‌های افقی در کارخانه‌های پیشرفته، شیشه سکوریت‌ها می‌توانند در ابعاد بسیار بزرگ‌تری تولید شوند. ابعاد شیشه یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت شیشه سکوریت است.
از شیشه سکوریت استاندارد برای فضاهایی که نیاز به شیشه بزرگ ندارند، استفاده می‌شود. البته استاندارد بودن، علاوه بر ابعاد شیشه سکوریت به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

 ابعاد شیشه سکوریت استاندارد

حداکثر ابعاد شیشه سکوریت

حداکثر ابعاد شیشه سکوریت تولیدی در کوره های عمودی، متفاوت است و بسته به کوره ها متغییر می باشد در ادامه به مشخصات تولید یه نوع شیشه می پردازیم :

  • شیشه سکوریت استاندارد میزان حرارت تا ۳۵۰ درجه را به مدت ۳۰ دقیقه تحمل می‌کند.
  • در ۴۰ سانتی‌متر طول، بیشتر از ۰.۰۵ میلیمتر تاب ندارد.
  • تغییر رنگ محسوسی در آن به وجود نمی‌آید.
  • کم‌ترین میزان موج در آن دیده می‌شود.
  • تفاوت ابعاد شیشه سکوریت استاندارد با درخواست مشتری بیشتر از ۲ میلی‌متر نیست.

شیشه‌های استاندارد می‌توانند به صورت مسطح یا خم تولید شوند. ابعاد شیشه سکوریت خم باید با توجه به شعاع مورد نظر تعیین شود. از شیشه خم برای زیبایی بیشتر فضاهای مختلف و به خصوص مجموعه‌های تجاری استفاده می‌شود.

شیشه جام چیست

برای برخی از فضاها به دلایل مختلف نمی‌توان از ابعاد شیشه سکوریت استاندارد استفاده کرد به همین دلیل تصمیم به استفاده از شیشه جام گرفته شد، اما شیشه جام چیه؟ شیشه‌های جام، شیشه‌‌های بسیار بزرگی هستند که فضای مورد نظر را به صورت کامل می‌پوشانند. یکدست بودن شیشه جام باعث زیبایی دکوراسیون فضای مورد نظر شما می‌شود.
«شیشه جام» به طور کلی به تمام شیشه‌های سایز بزرگ گفته می‌شود. اما به توصیه متخصصان این حوزه اگر قصد دارید از شیشه‌های سایز بزرگ استفاده کنید؛ نوع سکوریت بهترین انتخاب است. چرا که احتمال شکستن شیشه‌های بزرگ نسبت به شیشه‌های با اندازه‌های استاندارد و معمولی بیشتر است. شما با انتخاب شیشه سکوریت می‌توانید از شکستن و آسیب‌های احتمالی پیشگیری نمایید. شیشه‌های جام در هر ابعادی که تولید شوند، قابلیت تبدیل شدن به شیشه سکوریت را دارند.  
ابعاد شیشه سکوریت جام می‌تواند تا ۲۴۴۰×۴۱۰۰ میلیمتر با ضخامت بین ۴ تا ۱۰ میلیمتر باشد. هر چه ابعاد شیشه سکوریت بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

شیشه جام چیست

شیشه جام یا ابعاد استاندارد شیشه سکوریت

سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد، تفاوت کاربرد ابعاد شیشه سکوریت جام و شیشه معمولی است. اگر بخواهید به کمک شیشه معمولی دهانه فضای مورد نظر خود را بپوشانید، ممکن است به چند قطعه شیشه نیاز داشته باشید. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد استفاده از شیشه جام را ترجیح می‌دهند، یکدست بودن و زیبایی بیشتر آن است. به خاطر داشته باشید که ابعاد شیشه جام به صورت دلخواه برای فضاهای مختلف تعیین می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌ها برای زیبایی بیشتر دکوراسیون مورد نظر خود بهره‌مند شوید.
شیشه سکوریت‌های معمولی برای جاهایی که دکوراسیون آن‌ها چندان اهمیتی ندارد، انتخاب خوبی هستند. به عنوان مثال در راهروهای ساختمان‌های مسکونی که از درب‌های سکوریت استفاده می‌شود، می‌توان از شیشه‌های استاندارد بهره برد.
به شیشه سکوریت جام، شیشه جام ویژه نیز گفته می‌شود. این نوع شیشه جام بیشترین کاربرد را دارد. چرا که ابعاد شیشه سکوریت هر قدر هم که باشد، به سختی می‌شکند. همانطور که گفتیم علت مقاومت این نوع شیشه شوک دمایی است که در کوره‌های افقی به آن وارد می‌شود. از معایب شیشه سکوریت جام می‌توان به جابجایی بسیار سخت و روند نصب مشکل آن اشاره کرد. در بسیاری از پروژه‌ها برای بزرگ‌ترین ابعاد شیشه سکوریت جام، به جرثقیل نیاز خواهیم داشت. اما زیبایی و جلوه منحصر به فرد این شیشه باعث شده است که انتخاب بسیاری از کارفرمایان باشد.
با توجه به نکات گفته شده، می‌توان دریافت که ابعاد شیشه سکوریت جام برای فضاهایی مانند ورودی و دیواره‌های مجتمع‌های تجاری انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. همچنین ابعاد شیشه سکوریت استاندارد برای مغازه‌ها، فضاهای مسکونی و اداری مناسب است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
سلام . وقت بخیر فروش شیشه سکوریت با ضخامت 8 و 20 میلیمتر برای صادرات هم دارید؟
به نقل از ابوالفضل کاردان:
سلام . وقت بخیر فروش شیشه سکوریت با ضخامت 8 و 20 میلیمتر برای صادرات هم دارید؟

سلام و عرض ادب. برای خرید و ثبت سفارش شیشه های سکوریت با ضخامت 8 و 20 میلیمتر و ابعاد مشخص با کارشناسان ساز و کار در ارتباط باشید
سلام روز خوش. قیمت شیشه سکوریت با ابعاد 1.5 * 2.30 متر با رنگ سفید چقدره؟
به نقل از پارسا خانی:
سلام روز خوش. قیمت شیشه سکوریت با ابعاد 1.5 * 2.30 متر با رنگ سفید چقدره؟

سلام . عرض ادب، لطفا برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت در ابعاد مورد نظر به صفحه شیشه سکوریت در بخش شیشه ساختمانی مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ساز و کار تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول ابعاد شیشه سکوریت

ابعاد شیشه سکوریت استاندارد چیست؟

ضخامت انواع ابعاد شیشه سکوریت استاندارد ۴ تا ۶ میلیمتر است. در گذشته از کوره‌های عمودی برای تولید شیشه سکوریت استفاده می‌شد و به همین دلیل امکان تولید شیشه‌های خیلی بزرگ وجود نداشت. اما امروزه با وجود کوره‌های افقی در کارخانه‌های پیشرفته، شیشه سکوریت‌ها می‌توانند در ابعاد بسیار بزرگ‌تری تولید شوند.

ابعاد شیشه سکوریت چگونه تعریف می شوند؟

ابعاد شیشه سکوریت به دو صورت استاندارد و ابعاد بزرگ‌تر از استاندارد (شیشه جام) تقسیم می شوند. ابعاد شیشه سکوریت جام می‌تواند تا ۲۴۴۰×۴۱۰۰ میلیمتر با ضخامت بین ۴ تا ۱۰ میلیمتر باشد. هر چه ابعاد شیشه سکوریت بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.