شیشه سکوریت شکسته عبارت عجیبی است که شاید بسیاری از شما انتظار شنیدن آن را نداشته باشید! شیشه سکوریت مقاوم‌ترین نوع شیشه است و از آن به عنوان شیشه نشکن نیز یاد می کنند.شیشه سکوریت در ابتدا شیشه‌ای معمولی است، پس از این که در ابعاد مورد نظر برش داده می‌شود، وارد کوره‌های مخصوصی می‌گردد که آن را دچار شوک دمایی می‌کنند. این شوک باعث ایجاد مقاومت بسیار زیادی در ساختار شیشه می‌شود. شیشه سکوریت به راحتی با ضربه، حرارت زیاد یا وزن سنگین شکسته نمی‌شود. اما این موضوع به معنی این که شیشه سکوریت هیچوقت دچار شکستگی نمی‌شود، نیست.

شیشه سکوریت‌ها در فضاهای مختلفی کاربرد دارند. حتی یکی از شروط مهم برای دریافت پایان کار یک ساختمان استفاده از شیشه سکوریت می‌باشد. این شیشه‌ها تا حد زیادی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شوند. همچنین زیبایی خاصی به دکوراسیون فضا می‌دهند. شیشه سکوریت در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی کاربرد دارد.شکستن شیشه یکی از معایب استفاده از این محصول است. شما می‌توانید با تعویض به موقع شیشه سکوریت شکسته از آسیب‌های بیشتر پیشگیری کنید.

عوامل شکستن شیشه سکوریت

خرید شیشه سکوریت هزینه زیادی دارد. به همین دلیل زمانی که می‌شکند، ممکن است خسارت‌هایی به وجود آورد. از دیگر مزایای شیشه سکوریت این است که هنگام شکستن به اندازه‌ شیشه‌های معمولی خرد نمی‌شود و به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی با شکستن این نوع شیشه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
در ادامه مهم‌ترین عواملی که باعث شکستن شیشه سکوریت می‌شوند را بیان می‌کنیم.

  • خودکشی شیشه اصطلاحی رایج در میان افراد فعال در این حوزه است. ممکن است یک روز صبح به محل کار خود بروید و ببینید که شیشه سکوریت مغازه شما خرد شده است. این اتفاق در اکثر موارد بدون وارد شدن ضربه یا حرارت بسیار زیاد رخ می‌دهد. مهم‌ترین علت‌های خودکشی شیشه، بی‌کیفیت بودن ساختار شیشه سکوریت شکسته، بی‌دقتی در نصب و به وجود آمدن ترک هنگام نصب، سرد و گرم شدن بیش از اندازه شیشه و وجود ناخالصی در ساختار شیشه می‌باشد.
  • حرارت بسیار زیاد: شیشه سکوریت استاندارد می‌تواند تا دمای ۳۵۰ درجه را به مدت نیم ساعت تحمل کند. در دمای بیشتر این شیشه خرد خواهد شد.
  • هنگام بروز حوادث: بدون شک هنگام بروز حوادثی چون زلزله، آتش سوزی، انفجار و... شکستن شیشه سکوریت کاملا طبیعی است.

شیشه سکوریت شکسته می‌تواند علت‌های متعددی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که شیشه سکوریت در شرایط مختلف، مقاومت بسیار بیشتری نسبت به شیشه‌های معمولی دارد. اما در هر صورت احتمال شکستن آن نیز وجود دارد.

چه عواملی باعث شکستن شیشه سکوریت می ‌شود

روش های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت

  • اگر شیشه سکوریت شکسته یا ترک دارد، سریع آن را عوض کنید.
  • اگر شیشه مستقیما با محیط بیرون در تماس است؛ سعی کنید تفاوت دمای داخل و خارج به اندازه‌ای نباشد که باعث شکستن شیشه شود.
  • سعی کنید تا حد امکان ضربه سنگین به شیشه و علی الخصوص به شیشه سکوریت شکسته وارد نشود.
  • از مراکز معتبر برای خرید شیشه سکوریت اقدام کنید.
  • هنگام نصب از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. به وجود آمدن کوچک‌ترین ترک ممکن است علت اصلی یک شیشه سکوریت شکسته باشد!
  • لبه‌های شیشه نباید مستقیما با فلز و یراق آلات شیشه در تماس باشد. از چسب، چوب و پلاستیک استفاده کنید.

با رعایت این نکات ساده می‌تواند مدت طولانی‌تری از شیشه مورد نظر خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید مهم‌ترین علت وجود یک شیشه سکوریت شکسته، عدم مراقبت یا نصب صحیح آن است.

آیا شیشه سکوریت شکسته قابل تعمیر است

بدیهی است که تعمیر شیشه سکوریت شکسته امکان پذیر نیست. گاهی اوقات ترک یا آسیب دیدگی شیشه سکوریت زیاد نیست. در این موارد می‌توان از آن به عنوان شیشه سکوریت دست دوم استفاده کرد.
شیشه سکوریت شکسته لمینت شده، در بسیاری از موارد خرد می‌شود اما فرو نمی‌ریزد. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد دچار اشتباه بزرگی شوند و برای تعویض آن اقدام نکنند. با وجود این که شیشه سکوریت شکسته به اندازه شیشه معمولی خرد نمی‌شود و آسیب زننده نیست؛ اما به محض شکستن باید برای تعویض آن اقدام کرد. این که شیشه سکوریت شکسته در موقعیتی غیر منتظره فرو بریزد؛ ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
بنابراین شیشه سکوریت شکسته نه تنها قابل تعمیر نیست؛ بلکه لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعویض شود.

روش جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت

بهتر است کلیه اقدامات مرتبط با تعویض شیشه سکوریت شکسته را به افراد حرفه‌ای در این زمینه بسپارید. ممکن است هنگام باز کردن، شیشه سکوریت شکسته فرو بریزد. به همین دلیل باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنید. احتیاط برای انجام این کار نیز شرط اساسی است.
اگر نصب شیشه جدید نیز توسط تکنسین متخصص انجام نشود؛ ممکن است دوباره بشکند و هزینه‌ای دوچندان برای شما داشته باشد. مراکز معتبر همیشه از کادر فنی و حرفه‌ای برای نصب محصولات خود کمک می‌گیرند تا بتوانند خدمات پشتیبانی خوبی به مشتریان خود ارائه دهند.
هنگام تعویض شیشه شکسته با شیشه نو بهتر است اندازه‌گیری‌ها را دوباره انجام دهید. خرید شیشه سکوریت مطمئن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، بی‌کیفیت بودن شیشه یکی از مهم‌ترین علت‌های خودکشی آن محسوب می‌شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول تعویض شیشه سکوریت شکسته

تعویض شیشه سکوریت شکسته چگونه انجام می شود؟

ابتدا باید با احتیاط شیشه شکسته را خارج کنید و احتمال فرو ریختن آن را بدهید، سپس فریم اطراف شیشه را خالی و جا را برای شیشه سکوریت مهیا کنید. می توانید مجددا اندازه گیری کنید و شیشه جدید را جایگزین کنید.

عوامل شکسته شدن شیشه سکوریت چیست؟

دمای بسیار بالا یا پایین (خودکشی شیشه سکوریت)، بروز حوادث، فشار و ضربه شدید و... از عواملی هستند که باعث شکستن شیشه سکوریت  می شوند.