هزینه ساخت استخر شیشه ای

هزینه ساخت استخر شیشه ای چقدر است؟ برآورد هزینه ساخت استخر شیشه ای قبل از سفارش آن مهم است که علاوه بر هزینه های کارشناسی و هزینه اجرای پروژه به مواد بکار رفته بستگی دارد. استخر شیشه ای یکی از قسمت های زیبای هر خانه یا ویلا است که کمتر کسی است که در داشتن آن برای خانه خود تردید داشته باشد. ساخت و سازهای امروزی به سمت لاکچری بودن و مدرنیته شدن می رود پس داشتن یک استخر شیشه ای در خانه و یا آپارتمان می تواند فضایی منحصر به فردی را برای شما فراهم کند. استخر شیشه ای یکی از سازه های مدرن است که برای ساخت آن نیاز به محاسبات دقیق مهندسی در زمینه محاسبات مکانیک سیالات، مقاومت مصالح، محاسبات بارهای استایتک ناشی از فشار آب و بار دینامیکی ناشی از حرکت آب بواسطه امواج است. برای ساخت چنین استخرهایی باید توسط یک تیم مهندسی، این پروژه اجرا و پیاده سازی شود. فشار آب یکی از چالش هایی است که اگر درست و منطقی مورد بررسی قرار نگیرد می تواند باعث از بین رفتن شیشه های استخر شود. طراحی و اجرای این نوع استخر به صورتی است که جهت دید نمای داخلی استخر، یک ضلع، کف و یا بخش زیادی از استخر را با استفاده از شیشه می سازند.

مهمترین عامل تأثیرگذار در برآورد هزینه ساخت استخر شیشه ای، نوع شیشه استفاده ‌شده و ابعاد شیشه است. یراق‌ آلات و متعلقات شیشه نیز در برآورد کردن هزینه و به دست آوردن هزینه نهایی استخر شیشه ای بسیار تأثیرگذار است. برای دریافت قیمت ساخت استخر شیشه ای می توانید با شرکت سازو کار تماس بگیرید و از قیمت ها مطلع شوید.

طراحی استخر شیشه ای

طراحی استخر شیشه ای به قدری اهمیت دارد که ممکن است زیبایی خانه شما را در انتخاب طرح استخر شیشه ای شما سنجیده شود. دهه های گذشته اکثر استخر ها فقط به شکل های ساده و معمولی هندسی بودند و دیواره آن از سنگ و سیمان ساخته شده بود . اغلب آنها به شکل های مستطیل، مربع و دایره شکل بودند. به دلیل تجهیزات کمی که در گذشته وجود داشت افرادی که معماری استخر را در دست داشتند سبک طراحی استخرهای خانگی با یک دیگر شباهت زیادی داشتند. با گذشت زمان، طراحی مدرن جایگزین طراحی کلاسیک شد و فضای درونی و بیرونی ساختمان اهمیت بیشتری پیدا نمود و استخر های قدیمی تبدیل به استخر های مدرن امروزی گشتند. طراحان امروزی، برای مدرنیزه کردن ساختمان ها دست به ساخت استخرهای شیشه ای نمودند و با بکار گیری ترکیبی از شیشه و آب، محیطی با جدیدترین متد دنیا خلق کردند.

طراحی استخر شیشه ای

در ساخت استخرهای شیشه ‌ای بخش عمده با شیشه استخری طراحی و پیاده سازی می گردد یا از شیشه به عنوان  حفاظ دور استخر استفاده می شود. سازه های سنگین و مهندسی از جمله  استخر شیشه‌ ای، مستلزم دانش و تخصص بسیار بالا است تا محاسبات لازم برای اندازه ‌گیری مقاومت محاسبات بارهای استاتیک و تحمل فشار آب و وزن اجسام و فشار وارد شده را محاسبه نماید. نحوه ساخت استخر شیشه‌ ای باید به‌ گونه ‌ای باشد که بتواند فشارهای وارد شده به بدنه را تحمل کند. ساخت شیشه استخر باید زیر نظر کارشناسان و تکنسین ‌های مجرب ساخته شود تا از بروز هر گونه مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نحوه ساخت استخر شیشه ای

نحوه ساخت استخر شیشه ای در کیفیت استخر تاثیرگذار است. علاوه بر آن مهمترین مسئله در ساخت استخر آب بندی آن است و باید به گونه ای انجام شود که مانع رسیدن آب به لایه های داخلی شود. آب بندی استخر باید توسط یک استاد کار ماهر انجام شود و هنگام عملیات ایزولاسیون استخر، دچار نشتی آب نگردد. برای آب بندی شیشه استخر باید از چسب خمیری، چسب سنگ آنتک و پودری استفاده شود. توجه داشته باشید هنگام آب بندی باید از چسب استخر شیشه ای استفاده کنید که دارای کیفیت بالایی داشته باشد و بسیار مقاوم در مقابل نشتی آب باشد.

اجرای دیوار شیشه ای استخر

برای شروع  اجرای دیوار شیشه ای استخر ابتدا چسب را با آب مخلوط کنید و بر روی کف و دیواره استخر بمالید و به مدت 12 ساعت صبور باشد تا چسب خشک شود. برای اطمینان بعد از خشک شدن بر روی دیواره ها آب بگیرید تا از نشت نکردن آب مطمئن شوید. اگر نیاز به کاشی کاری و سیمان کشی پیدا کردید قبل از هر چیزی ابتدا باید محل هایی که قرار است کاشی بر روی آن قرار گیرد را ایزوگام کنید و سپس عملیات سیمان کاری و کاشی کاری را انجام دهید. با استفاده از آب بندی شیشه استخر، از ورود آب به درزهای شیشه ای جلوگیری می شود و این کار باعث افزایش طول عمر شیشه استخر می گردد. آب بندی باید به گونه ای انجام شود که بعد از انجام ایزولاسیون کامل مانع نشتی آب در استخر شود.قیمت ساخت استخر شیشه ای را در ابعاد و اندازه های مورد نظر می توانید از مشاورین فروش سازوکار جویا شده و از طریق شماره تماس 03134456248 مطلع گردید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید