ساخت استخر شیشه ای؛ طراحی و اجرای انواع استخر شیشه ای توسط برترین طراحان ایرانی

استخر شنا سازه ای عالی برای هر خانه محسوب می شود که تنها مزایای استفاده از آن سرگرمی و استراحت نیست. بلکه ساخت چنین استخرهایی در صورت طراحی خوب می تواند زیبایی محیط مورد نظر شما را نیز ارتقاء دهد. در نتیجه وجود استخر به ارزش ملک شما نیز می افزاید. امروزه ساخت استخر شیشه ای یکی از متداول ترین اقداماتی است که در مکان های لوکس صورت می گیرد.
شیشه های بکار رفته در ساخت این مدل از استخرها علی رغم تفکر برخی از افراد بسیار مستحکم و مقاوم هستند. همچنین از شیشه برای ایجاد شفافیت استخرهای شنا یا تبدیل آن ها به استخرهای بی نهایت استفاده می شود. در این مقاله از ساز و کار مراحل ساخت این نوع از استخرها می پردازیم.
شیوه ساخت استخر شیشه ای باید به گونه ای باشد که استخر توانایی مقاومت در برابر فشار هیدرولیکی و تلاطم آب را داشته باشد. شیشه های بکار رفته در احداث استخرهای شیشه ای باید از موادی با کیفیت و مرغوب ساخته شوند. همچنین اتصالات و یراق آلات مربوطه نیز باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باشند. همچنین در ساخت شیشه های مورد استفاده در این نوع استخرها باید تجهیزات مناسبی را بکار برد. البته نباید وجود کارشناسان و تکنسین های آگاه و مجرب را نیز نادیده گرفت.

اجرای استخر شیشه ای

جذابیت و به روز بودن استخر شیشه ای یکی از مواردی است که در وهله اول به نظر می آید. درواقع از اثرگذارترین المان هایی که نقش مستقیم در خیره کنندگی استخر دارد، ساخت و اجرای استخر شیشه ای است. فرآیند ساخت و اجرای استخر شیشه ای شامل موارد زیر است:

  • حفاری: قبل از شروع مراحل اجرای استخر، باید خاکبرداری زمین به طور مناسب انجام شود.
  • حصار کشی: یک حصار و نرده با قابلیت حمل آسان برای نصب در اطراف استخر شنا از ضروریات است. نرده استخر شیشه ای می تواند در مدل ها و از جنس های متنوعی ساخته شود.
  • قالب‌بندی و استحکام سازی بدنه استخر: می توان شکل استخر قدیمی شما را به یک استخر مدرن به همراه آب‌نماهای جدید تغییر دهیم و همچنین  می‌توان پله‌ها را به آن افزود و استخری منحصر به فرد  و بی عیب را برای شما فراهم کرد. استحکام سازی بدنه استخر شامل بستن میلگردهای فولادی، صفحات بتنی، پایه ها و... به کف استخر است.
  • لوله کشی در کف استخر: لوله کشی در استخرها معمولا در کف و بدنه انجام می شود، اما به دلیل اینکه استخر شیشه ای بدنه متفاوتی دارد، معمولا در کف آن (یا قسمتی از بدنه که شیشه ای نیست) لوله کشی صورت می گیرد. در این مرحله باید شما باید یک زهکشی در پایین استخر و همچنین ساختار لازم برای اطمینان از جریان ایمن آب در سراسر استخر داشته باشید. فشار هیدرواستاتیکی سیستم توسط افراد متخصص و حرفه ای بررسی می شود تا از عدم نشتی اطمینان حاصل شود.
  • بتن ریزی: بتن ریزی در کف استخر انجام می شود تا علاوه بر استحکام و ایمنی، سطح را صاف کند تا در زمان شنا کردن مشکلی به وجود نیاید.
  • نصب روکش کف: پس از اتمام بتن ریزی روکش مدنظر در کف باید انجام شود و درزبندی های آن به دقت انجام شود تا آب به کف نفوذ نکند و روکش بتواند تا ابد به شما خدمت کند.
  • کارگذاری بدنه شیشه ای: در این مرحله باید بدنه شیشه ای خود را در دور تا دور استخر کار بگذارید و فواصل و درزبندی صحیح رعایت شود. همچنین شیشه استفاده شده برای استخر شیشه ای باید از مقاوم ترین شیشه های تولید شده باشد.
  • آب بندی شیشه استخر: آب بندی شیشه استخر آخرین مرحله اجرای استخر شیشه ای است و از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر آب بندی شیشه استخر درست صورت نگیرد می تواند منجر به نشتی و از دست رفتن آب استخر شود. معمولا آب بندی شیشه استخر به کمک چسب سنگ آنتیک یا موادی دیگر همچون چسب های پودری و خمیری انجام می شود.  

برای کسب اطمینان از اجرای صحیح استخر شیشه ای باید عملیات هایی صورت بگیرند و پر کردن استخر از آب برای مدت زمان مشخص یکی از این عملیات ها هستند. اگر مشکلی پیش نیامد، مشخص می شود که همه کارها به طور دقیق انجام شده است و خطری استخر شما را تهدید نمی کند و اجرای استخر شیشه ای شما به پایان رسیده است. برای داشتن یک استخر شیشه ای می توانید با متخصصان آریا سازوکار تماس بگیرید.

اجرای استخر شیشه ای

مراحل ساخت استخر نما شیشه ای و کف شیشه ای در ساز و کار به چه صورت است؟

برای طراحی استخر می توانید بخشی از کف سازه آن را شیشه در نظر بگیرید. استخرهای کف شیشه ای معمولا به عنوان نورگیر و در طبقات بالای ساختمان اجرا می گردند. از آنجایی که اجرای این نوع استخرها پرهزینه و تخصصی هستند، کوچکترین اشتباهی صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در ساخت استخرهای کف شیشه ای باید از شیشه هایی بسیار ضخیم و چند لایه استفاده کرد.
شیشه های بکار رفته در استخرهای نما شیشه ای در بالا بدون قاب است و در پایه ها و کناره های آن پنهان است. پنجره های شیشه ای زیر آب مورد استفاده در این استخرها از نظر بصری بسیار تاثیرگذار هستند. این شیشه ها باید به اندازه ای مقاوم باشند که وزن تمام آب استخر را تحمل کنند. البته مشخصات شیشه های این نوع پروژه ها باید با توجه به ابعاد استخر و اندازه پنجره زیر آب تعیین شود.

construction-of-glass-pool-design-and-implementation-of--glass-pools-by-top-iranian-designers2.jpg

چرا استخر شیشه ای خود را به ساز و کار سفارش دهید؟

طراحی و ساخت استخر شیشه ای برای خانه امری حیاتی محسوب می شود که این امر به کیفیت و تضمین مواد بستگی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که برای داشتن استخری زیبا و بدون نقص باید از تیمی متخصص و مجرب کمک بگیرید که سابقه ای طولانی در زمینه ساخت انواع استخر در مکان های مختلف دارند.
شرکت ساز و کار یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید انواع شیشه و سازه های شیشه ای در ایران است. شما می توانید برای مشاهده ویژگی های هر یک از این محصولات و استعلام قیمت هر یک از آن ها به وب سایت مجموعه مراجعه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید