آب بندی استخر شیشه ای؛ صفر تا صد آب بندی استخر شیشه ای

یکی از اصلی ترین و تخصصی ترین مراحل ساخت استخرهای شیشه ای آب بندی آن است. آب بندی استخر شیشه ای نیز مانند استخرهای بتنی باید به گونه ای باشد که هیچ گونه درز یا ترک خوردگی در دیواره و کف وجود نداشته باشد. چراکه به مرور زمان بر اثر فشار و ضربه این ترک ها و درزها بزرگ تر شده و آب به بیرون نشت می کند. همین امر باعث هدر رفتن انرژی و هزینه زیادی می شود و مشکلات بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل بایستی قبل از ساخت استخر شیشه ای به چنین نکاتی توجه ویژه ای شود.
اقدامات زیادی باید قبل از آب بندی استخر شیشه ای انجام شود و به وسیله چسب و مواد ضد آب باید مراحل آب بندی تکمیل شود. تمامی مراحلی که برای استخرهای بتنی به کار می رود باید برای استخرهای شیشه ای نیز انجام شود. در غیر این صورت پروژه دچار مشکل می شود. آب بندی استخرهای شیشه ای و همچنین تکنیک های به کار رفته برای نصب و برش شیشه نیازمند تجربه و تخصص خاصی است.

آب بندی استخر شیشه‌ای یعنی چه؟

آب بندی استخر شیشه ای یعنی چه؟

اگر این سؤال برای شما پیش آمده که آب بندی استخر شیشه ای یعنی چه و یا اینکه چرا آب بندی استخر شیشه ای مهم است، باید به این نکته دقت داشته باشید که استخرهای شیشه ای نیز مانند استخرهای بتنی نیازمند تمامی عایق کاری ها از جمله ایزوگام کردن، قیر و گونی کردن، استفاده از رنگ ها و روکش ها برای آب بندی استخر، عایق کاری به وسیله ژل میکروسیلیس و یا رزین همه با همه مورد نیاز است. درست است که مراحل آب بندی استخرهای کاشی کاری شده با آب بندی استخرهای شیشه ای کمی تفاوت دارد، اما استخرهای شیشه ای به دلیل اینکه حساس تر و ظریف تر هستند، بایستی به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

چرا آب بندی استخر شیشه‌ ای مهم است؟

چرا آب بندی استخر شیشه ای مهم است؟

به دلیل اینکه ساخت استخرهای شیشه ای بایستی دقیق و اصولی انجام شود، نیاز به آب بندی اساسی و تخصصی دارد. استخر شیشه ای باید بر روی سطح زمین اجرا شود و علاوه بر دارا بودن زیبایی، قدرت و استحکام کافی نیز داشته باشد. هنگام ساخت استخرهای شیشه های محل برخورد شیشه و بتن و همچنین اتصالات آن ها با پروفیل های مخصوص به یکدیگر متصل می شوند و درزبندی آن ها با دقت بالایی انجام می شود. معمولاً جنس فلزی که برای ساخت ریل شیشه در استخرهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد استیل و آلومینیوم است. هنگامی که شیشه ها در این ریل های فلزی قرار می گیرند بایستی با دقت و ظرافت کار انجام شود. چراکه شکستن لبه های شیشه باعث از بین رفتن آب بندی می شود.
آب بندی استخر شیشه ای با استخرهای کاشی کاری شده چه تفاوتی دارد؟
یکی از روش های آب بندی استخر آب بندی به وسیله کاشی کاری است که هزینه بالایی دارد و معمولاً در استخرهای خصوصی به کار می رود. این روش علاوه بر دارا بودن ظاهر زیبا باعث می شود که جلبک ها و باکتری ها در محیط استخر رشد نکنند و استخر به صورت کامل آب بندی شود؛ اما همان طور که گفته شد آب بندی استخر شیشه ای علاوه بر روش هایی که برای استخرهای سنتی به کار برده می شود نیازمند روش های دقیق تری و است و از چسب ها و مواد عایق مخصوص برای آب بندی آن ها استفاده می شود.

آب بندی استخر شیشه‌ای چگونه انجام می‌شود؟

آب بندی استخر شیشه ای چگونه انجام می شود؟

در آب بندی استخر شیشه ای از پروفیل هایی که از جنس استیل و آلومینیوم هستند استفاده می شود و آن ها به عنوان ریلی برای قرارگیری شیشه به کار برده می شوند. از چسب های مخصوصی مانند سنگ آنتیک و چسب های خمیری و پودری نیز برای اطمینان از پروسه آب بندی استفاده می شود. پس از استفاده از این مواد و چسب ها، استخر ۱۲ ساعت بعد پر از آب می شود تا هرگونه نشتی احتمالی شناسایی و برطرف شود.

آب بندی استخر شیشه ای توسط متخصصان ساز و کار

استخرهای شیشه ای بایستی مقاومت بالایی در برابر فشار هیدرولیکی داشته باشند و در برابر تلاطمی که شناگران در آب ایجاد می کنند، مقاومت داشته باشد. این نوع از استخرها با استفاده از تجهیزات مناسب و توسط تکنسین های متخصص و آگاه اجرا می شوند. یکی از مراحل مهم و تخصصی ساخت استخرهای شیشه ای آب بندی استخر است که توسط مهندسان متخصص و مجرب شرکت ساز و کار انجام می شود.
تمامی اتصالات به کار رفته توسط طراحان ساز و کار و محل برخورد شیشه و بتن توسط پروفیل های مخصوصی انجام می شود که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و به دقت استخر شیشه ای را آب بندی می کنند. قرار دادن ریل های فلزی و همچنین جاگذاری شیشه ها داخل این ریل ها نیز نیاز به تجربه و تخصص دارد که کارشناسان ساز و کار با سال ها تجربه در این زمینه به راحتی تمامی امور مربوط به طراحی، اجرا، نصب و آب بندی استخرهای شیشه ای را انجام می دهند. نحوه برش شیشه سکوریت را نیز می توانید در سایت سازوکار مطالعه کنید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید