پروفیل upvc چیست

UPVC (پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک) بر اساس مواد سفت و سخت PVC (پلی وینیل کلرید) ساخته شده است. در ساخت پروفیل ترکیب همگن و مایعی که به دست می آید با خاصیت مقاومت در برابر اشعه ی ماورا بنفش خورشید است که این ترکیب در قالب هایی تولید شده و با توجه به اندازه ها و مشخصات مختلف پروفیل ها به پردازش نهایی می رسد. پس از پایان این فرآیند، مشخصات ساخته شده از طریق واحدهای ویژه کالیبره می شود، سپس پروفیل upvc خنک می شود تا در ساخت درب و پنجره استفاده شود. 

فواید استفاده از پروفیل UPVC چیست

در این بخش از مقاله به دلایل و فواید استفاده از پروفیل UPVC می پردازیم:

  • عایق حرارتی کارآمد در پروفیل UPVC: اگر به دنبال بهره وری انرژی هستید، UPVC بهترین گزینه است، زیرا پنجره های UPVC دارای درجه حرارت بسیار کارآمد هستند. در نتیجه نوع مواد مورد استفاده در ساخت، رسانایی گرمایی بسیار کمی دارند. این کار به راحتی از خارج شدن گرما جلوگیری می کند. مهم نیست که در چه آب و هوایی پنجره ها و درب ها نصب می شوند، زیرا پروفیل های UPVC به داشتن یک فضای دنج و راحت در خانه شما کمک می کنند. این پروفیل ها مانع از هدر رفتن انرژی از طریق درب ها و پنجره ها در فصول سرد سال می شود.
  • مقاومت در برابر موریانه در پروفیل UPVC: در مناطق گرمسیر، پنجره ها و درب های چوبی اغلب توسط موریانه ها از بین می روند در حالی که سیستم پنجره و درب های UPVC کاملاً مقاوم در برابر این حشرات هستند. با تشکر از ترکیب بسیار پیشرفته ی پنجره ها و درب های UPVC موریانه ها قادر به حمله به این پروفیل نیستند.
  • حداکثر مقاومت در برابر باد در پروفیل UPVC: پنجره ها و سیستم درب های UPVC به دلیل ویژگی های عالی مواد به کار رفته در آنها، برای نصب در مکان هایی که در معرض باد و باران شدید هستند بسیار ایده آل است.
  • عملکرد مواد و سازه درپروفیل UPVC: طول عمر و کیفیت برتر مواد این پروفیل ها تقریباً 40 سال بوده که به طور قطعی اثبات شده است. ترکیب ماده UPVC از نظر مقاومت، دوام، پایداری گرما، حفظ رنگ و مقاومت در برابر موریانه با استانداردهای جهانی عمل می کند.
  • عملکرد خوب پروفیل UPVC هنگام آتش سوزی: آزمایش های آتش نشان داده است که برخلاف پنجره های چوبی، موادUPVC به طور طبیعی با داشتن خاصیت ضد شعله باعث دامن زدن به فرآیند احتراق نمی شود و در واقع خود به خود خاموش می شوند.
  • عایق برق بودن پروفیل UPVC: UPVC دارای عایق الكتریكی بالایی بوده كه بیش از 1015 اهم است. این نوع پروفیل کاملاً از نظر رسانایی الکتریکی ایمن است و به عنوان یک هادی برای انتقال جریان برق عمل نمی کند.

فواید استفاده از پروفیل UPVC چیست

موارد استفاده  از پروفیل UPVC

UPVC یک ماده ساختمانی است که به عنوان جایگزینی برای چوب های رنگ شده و بیشتر برای قاب پنجره ها هنگام نصب شیشه های دو جداره در ساختمان های جدید یا جایگزین پنجره های تک جداره قدیمی استفاده می شود. خوب است بدانید که UPVC جایگزین ارزانتری برای چوب های سخت و آلومینیوم گرانقیمت است. این ماده به دلیل ماندگاری بالا و یک گزینه مقرون به صرفه، ماده ای محبوب است. مقاومت شگفت انگیز، قابلیت انعطاف پذیری و تعمیر و نگهداری آسان از آن همگی ناشی از تولید با استفاده از وینیل پلیمر است. در حال حاضر همه ی پنجره ها و درب های UPVC باید از نظر انرژی مطابق با مقررات ساختمان باشند و با انتخاب رنگ های جذاب و جلوه های ساخته شده از الوار چوبی در دسترس هستند. پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پر کاربرد ترین پارتیشن شیشه ای های موجود در ساز و کار است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید